Nový most přes železniční koridor je v provozu!
Od neděle 13.12.2009 mohou řidiči opět užívat přemostění na silnici II/421 mezi obcí Zaječí a silnicí II/425. Likvidace starého mostu a stavba nového mostu proběhla během sedmi měsíců. FOTO z realizace stavby.Původní most byl postavený v roce 1931 a byl v šedesátých letech upraven při provádění elektrizace trati. Nový most má ocelobetonovou konstrukci s celkovou šířkou 7,5 metrů. Foto z vysouvání mostní konstrukce a nová silnice.
Fáze stavby:
– vybourání staré konstrukce mostu včetně přilehlých podpěr a snížení krajních opěr pro jejich nové spřažení
– vybetonování nových dříků, úložných prahů a závěrných zídek s osazením ložisek
– nadbetonování všech křídel s novými římsami
– výroba, montáž a nátěr ocelové nosné konstrukce, betonáž spřažené železobetonové mostovky
– zasunutí mostní konstrukce nad železniční trať
– betonáž říms, osazení zábradelního svodidla a mostních závěrů
– vybudování zemního tělesa silnice za použití gabionových opěrných stěn(drátokamenné koše), zvýšení násypů
– zřízení nové mostovky rozšířené na nový most s úpravou zemního tělesa
Celá stavba probíhala s přísnými požadavky na bezpečnost provozu na železniční trati. Demolice původního mostu byla prováděna převážně v nočních hodinách ve vazbě na grafikon jízd vlaků. Samotné vysouvání ocelobetonové konstrukce nad tratí proběhlo ve dnech 7. – 9.10.2009.
Celkové náklady projektu II/421 Zaječí most ev.č.421-10″ 54 414 tis. Kč
Předpokládaná dotace EU 46 252 tis. Kč
Zhotovitel: FIRESTA – Fišer, rekonstrukce , stavby a.s.
Správce mostu: SUS Jihomoravského kraje