Nový most přes řeku Jihlavu v Třebíči bude otevřen 22. dubna
Práce na stavbě mostu přes řeku Jihlavu v Třebíči na silnici II/351 spojující město s židovskou čtvrtí finišují. „Jakmile budou položeny asfaltové vrstvy, dokončeno vodorovné a i svislé dopravní značení a osazeny bezpečnostní prvky jsme připraveni most v režimu předčasného užívání zprovoznit. Jako reálný termín vidíme 22. dubna, ale poslední slovo bude mít místní speciální stavební úřad a police ČR“ informoval radní Kraje Vysočina pro oblast dopravy a silničního hospodářství Jan Hyliš.
Stavba spočívající v demolici starého a výstavbě nového monolitického dodatečně předpjatého rámového dvoutrámového mostu o jednom poli s rozpětím 38,5 M. Součástí stavby byla přeložka STL a NTL plynovodu, vodovodu, kanalizace, sdělovacích kabelů a kabelů VN, dále zhotovení navazujících opěrných zdí. Rekonstruovány byly i okolní komunikace v celkové délce 700 M. Pro investora Město Třebíč provedla firma úpravu okolních chodníků, veřejných prostranství, veřejného osvětlení a světelného signalizačního zařízení.
Nový jednopólový most nabízí dostatečný prostor pro vozovku rozšířenou o jeden jízdní pruh. Římsy mostu jsou z bílého betonu opatřené příčnou striáží, zábradlí je kované a je most osazen zdobným veřejným osvětlením. Na nový most se těsně před dokončením vrátí socha svatého Jana Nepomuckého, která je nyní uložená v depozitáři. Demolice a stavba nového mostu začala firma COLAS cz loni na jaře, dokončení bylo naplánováno ještě na závěr loňského roku, z důvodu časové tísně byl termín o cca čtyři měsíce posunut. Nový most za 49 906 876 Kč(bez DPH) zaplatil Kraj Vysočina ze svého rozpočtu.
Striáž (kartáčování) je protiskluzná úprava povrchu. Je to technologie, která umožňuje vytvářet různou hrubost povrchu dle typu použitého kartáče. Tuto technologie je však nutno zvažovat vzhledem k podmínkám lokality, protože se stoupající hrubostí povrchu se zlepšují protismykové vlastnosti, ale zároveň stoupá hlučnost.