Zajímavosti na nově postaveném úseku tratě v Praze – Podbabě?
Dne 1.září 2011 byla slavnostně zprovozněna 400 metrů dlouhá nová tramvajová trať do Podbaby se zakončením tramvajovou smyčkou. Součástí stavby byla rekonstrukce části komunikací a 300 metrů stávající tramvajové trati směrem do centra města.Nová tramvajová trať je dvoukolejná, se středovým uspořádáním. V části úseku Pod Juliskou – nový smyčka je trať pojížděná autobusy. Stanice pro tramvaje i autobusy je společná a tomu odpovídá i její vybavení. K vybavení stanice patří nové označníky s informačním systémem. Poprvé v historii pražské městské hromadné dopravy se zde zobrazují on-line informace o odjezdech obou druhů dopravy. Na zastávce nechybí přístřešek, lavičky a automat na zakoupení jízdenky. Hurá! Konečně vybavení zastávek MHD odpovídající Praze! Před zastávkou a na konci zastávky je úprava pro přecházení chodců. V severnějším konci je přechod pro chodce se semafory a na jižnějším konci je stavební úprava umožňující přecházení s výstražným vodorovným značením před tramvajovou tratí. Další úpravy se týkají uspořádání západní vozovky ulice Podbabská v délce 185 metrů. Došlo zde k zúžení chodníku a vozovka v šíři 5,5 metrů umožnila rozdělení na pruh pro motorová vozidla a pruh pro cyklisty.
Úpravou prošel také prostor po zrušené smyčce Podbaba. Přibližně ve třetině prostoru jsou vybudovaná dvě identická parkoviště s celkovým počtem 46 parkovacích stání a z toho je 6 stání pro invalidy. Podařilo se také propojit tato invalidní stání šikmou nájezdovou rampou s chodníkem. U západního parkoviště je ještě vybudováno bezbariérové WC . Dne 11.9.2011 však bylo toto WC nedostupné. Že by nějaký technický problém?!
Zbývající plocha kolem tramvajové trati a na tramvajovém tělese byla zatravněna. V budoucnosti se uvažuje o možnosti vybudovat pod celou plochou bývalé smyčky podzemní parkoviště. Není to špatný nápad.
S novou tratí získal Dopravní podnik Praha také nové sociální zázemí pro řidiče tramvají ve středu nově postavené tramvajové smyčky.
Celá stavba působí čistě a moderně. Využití zastávky současně pro tramvaje i pro autobusy je v uvedeném místě dobrým řešením.
Investorem stavby byl Dopravní podnik hl. města Prahy
Generálním projektant SUDOP Praha a.s., Projekt Metroprojekt Praha a.s.
Zhotovitel – EUROVIA CS, a.s.