V Praze se připravují změny v dopravním značení.
Od počátku července, kdy nabyl účinnosti nový silniční zákon, se kromě kladného působení zákona na chování řidičů diskutuje také o účelnosti dopravního značení. Do popředí zájmu se dostalo značení omezující rychlost . Hlavní město Praha má již návrh úseků , kde bude povoleno zvýšení rychlosti.Většina navrhovaných úprav se týká tzv. páteřních a sběrných komunkací ve správě Magistrátu hl. města Prahy.
úsek dosud návrh
Zlíchovský tunel celý 50 70
Strakonická( rampa Bar. most, Moulíkova 60,50 70
Brandovský most celý 50 70
Jižní spojka ( Barandovský most .Švehlova) 80 100( 23 -05 )
Jižní spojka ( Rabakovská – Průmyslová) 80 100(23-05)
Štěrboholská spojka ( Průmyslová – Českobrodská) 80 100
Na některých komunikacích byla rychlost posuzována s ohledem na provoz pěších.
Chlumecká ( Ocelkova-Novopacká) 50 70
Kamýcká( Dvorská-hranice Prahy) 50 70
Modřanská ( Jeremenkova-Branická) 50 70
Českobrodská( Pod Táborem -Spojovací) 50 70
Radlická ( Výmolová-Puchmajerova) 50 70
Současně dochází k posuzování vhodnosti omezení rychlostí v okolí škol. Uvažuje se o časovém omezení platnosti umístěné dopravní značky. Magistrát hl. města Prahy doporučuje také všem městským částem , v jejichž správě jsou obslužné komunikace, aby rovněž zvážily stávající omezení rychlosti – zejména z hlediska délky omezení či úpravy platnosti značky .
Bez ohledu na plánované a navrhované změny musí mít řidič především dobrý zrak a schopnost rychle vyhodnotit situaci! Musí při všech těch změnách s dopraními značkami hlavně bezpečně jezdit .