Zařízení pro pěší provoz
Chodníky – šířka chodníku se stanovuje na základě skladebných prvků , minimálně má šířka umožnit jízdu dětského kočárku nebo invalidního vozíku
Stezky pro pěší – většinou v nezastavěném území v šířce 3 m
náměstí a rozptylové plochy
Úrovňové přechody vozovek – přechody mají být umístěny do přirozených tras převládajícího proudu chodců. V okolí přechodu je nutné zajistit přímý vizuální kontakt řidičů a chodců – řešení dopravním značením přisvětlením a dalšími bezpečnostními zařízeními.
Podchody – jsou vlastně mimoúrovňové přechody. Budují se tam, kde to vyžaduje zvýšený provoz. Minimální šířka tunelového podchodu je 3 m a světlá výška 2,5m.
Lávky – jsou mimoúrovňové přechody přes komunikace a vodoteče a mají umožňovat přechod pěším ve stejné úrovni.
Rampy – jsou zařízení, kterými se řeší výškové rozdíly
Schodiště – slouží k překonání velkých výškových rozdílů, minimální šířka 2,00 m, na kraji schodiště mají být rampy pro jízdu dětských kočárků, u nekrytého schodiště mají být protiskluzové hrany schodů
Rychlostní komunikace se navrhují bez pěšího provozu nebo s důsledným oddělením .
Na sběrných komunikacích se doporučuje omezit pěší provoz na minimum.
Obslužné komunikace jsou určené pro společné užívání motorové, cyklistické dopravy i pro pěší provoz.