V části Prosecké ulice v Praze 9 došlo k zúžení na jeden jízdní pruh
Důvodem jsou úpravy, které by měly zlepšit podmínky pro pěší a cyklistickou dopravu. Stalo se tak na 300 metrů dlouhém úseku mezi kruhovým objezdem u sjezdu z Kbelské a Beladovou ulicí. Do vozovky byly doplněny ochranné cyklopruhy. Zároveň se změnil režim chodníků po obou stranách komunikace. Ty byly dříve značeny jako stezky pro pěší a cyklisty, nyní jsou vyznačeny jako pěší stezky s povolenou jízdou cyklistů. Pražský magistrát zde tak aplikuje „duální“ cykloopatření, u kterého se může člověk na kole rozhodnout mezi jízdou na chodníku nebo přímo na cyklopruhu (ve vozovce).
Zvýšení bezpečnosti pěších i cyklistů přináší zúžení Prosecké z dvou na jeden pruh u přechodu za kruhovým objezdem s Kbelskou a Listovou. Změny byly provedeny bez stavebních zásahů s využitím bílých směrových sloupků Balisety, které slouží ke zvýraznění šrafování na silnici. Nedošlo také k posunutí obrubníků, ale pouze k vyšrafování asfaltové plochy a přidání provizorních černo-bílých obrub nazývaných jako „lego“.
Dva přechody navazující na legalizované chodníky byly nově vyznačeny jako přechodopřejezdy, cyklisté tak na nich už nemusí sesedat.
Prosecká ulice je dopravně hodně využívána, protože slouží jako obslužní komunikace celé oblasti Letňan a vzdálenějších Čakovic. K výrazným dopravním zácpám dochází v době konání akcí na veletržním areálu v Praze-Letňanech. Právě realizované zúžení na jeden jízdní pruh pak dopravní situaci rozhodně nepomůže. Čas prověří, zda je současné řešení smysluplné a obecně přínosné.
Foto: B.Borová, IZDOPRAVA