Středočeský kraj jednal o finančních přistředcích na opravy krajských komunikací.
Na opravy 8600 kilometrů silnic včetně 1800 mostů je ve Středočeském kraji ročně potřeba 13 miliard korun. Z rozpočtu kraje je však možné vyčlenit pouze 2 miliardy. Finanční prostředky kraje vystačí pouze na nejnutnější opravy a pro zlepšení stavu komunikací je proto nutné získat finanční prostředky i z dalších zdrojů. Od státu kraj požadoval 800 milionů korun na opravy silnic 2. a 3. tříd. Státní fond dopravní infrastruktury však požadované prostředky nepotvrdil. Na zhoršeném stavu silnic se podepsaly letošní povodně ( kraj vyčíslil škody za 500 milionu korun) a stále narůstající doprava zejména v okolí Prahy. Na mnoha silničkách lokálního významu se s novou výstavbou obchodních a logistických center i s výstavbou rodinných domků zvýšila neúměrně dopravní zátěž. Obavu ze zvýšení kamionové dopravy vzbuzuje i blížící se termín zavedení mýtného na dálnicích a silnicích 1. tříd.
Protože od ledna 2005 jsou silnice 2. a 3. třídy převedeny na kraje, spadlo i jejich financování do krajských výdajů. A to je problém, který kraj nemůže bez další pomoci vyřešit. Středočeský kraj není osamocený. Finanční prostředky na opravy silnic 2. a 3. třídy jsou potřeba ve všech krajích. Bez čerpání finančních prostředků z evropských fondů a bez možnosti spolupracovat při financování oprav se Státním forndem dopravní infrastruktury se stav krajských silnic bude zlepšovat jen velmi pomalu.
Kdyby se v každém kraji podařilo vybudovat síť kvalitních silnic spojujících důležitá města, to by bylo! Ilustrační fotografie ukazuje stav silnice v nejmenované obci v okolí Prahy, kde řidiči musí mezi výtluky zdatně kličkovat.