Nový přechod pro chodce vzniká na Poděbradské ulici
Od počátku března do 4. května 2010 probíhá rekonstrukce tramvajové trati v Praze Hloubětíně, při které bude použit nový typ kolejí. Na stavbě jsou už nyní vidět výrazné změny, které čekají na chodce i řidiče. FOTO a VIDEO v článku.
Rekonstrukce se týká tramvajového úseku od křižovatky Kbelská po smyčku na Lehovci. Během rekonstrukce jsou nahrazeny původní velkoplošné tramvajové panely nahrazeny klasickou konstrukcí, tj. kolejnicemi na železobetonových pražcích ve štěrkovém loži. Původní žlábkové koleje jsou vyměněny za bezžlábkový typ S49, po kterých jezdí převážně vlaky. Tento typ kolejí bude v Praze použit poprvé a během letošního roku budou obdobně rekonstruovány další dva zkušební tramvajové úseky.
Po dokončené rekonstrukce zůstane na tramvajové trati štěrkové lože otevřené a to znemožní využití tramvajového tělesa pro jízdu automobilem. Stejně tak nebudou moci chodci přebíhat tramvajové těleso a budou tak více využívané přechody pro chodce.
Překrytí kolejí bude v prostoru zastávek, přechodů pro chodce a po celé ploše konečné stanice. Přejezdy přes tramvajové těleso jsou v místech křižovatek zpevněné s asfaltovým koberce. Přechody budou zadlážděné velkou dlažbou a upraveny bezbariérově. Nově se buduje přechod pro chodce u křižovatky Poděbradská/Slévačská.
Využití kolejnic S49 není na tramvajových tratích novinkou. V Ostravě byla rekonstruována tramvajová trať na ulici Opavské a ve Zpravodaji Dopravního podniku Ostrava v roce 2005. Výhodou užití kolejnic S49 jsou především nižší finanční náklady a delší životnost.