Nový parkovací dům v Ostravě navrhne šest architektonických kanceláří


Celkem 36 zájemců se přihlásilo do soutěže na návrh podoby parkovacího domu za katedrálou v centru Ostravy. Porotci u dodaných portfolií hodnotili celkovou urbanisticko-architektonickou kvalitu a relevanci referencí vzhledem k zaměření a rozsahu předmětu soutěže. Posuzovali celkem 35 žádostí, když jednoho z účastníků vyřadili kvůli nesplnění podmínek. Nejvíce porotce zaujaly podklady kanceláří Chalupa architekti; dále Malý Chmel (Ing. arch. Petr Malý, Ing. arch. Miroslav Malý, Ing. arch. Zdeněk Chmel, MgA. Miroslav Chmel a Ing. arch. Daniel Struhařík); a do třetice ov architekti. Napřímo město osloví společnosti Architekti Hrůša & spol., Ateliér Brno; A69 – architekti; Ateliér bod architekti. Vybrané tři  kanceláře doplní trojice oslovená  přímo městem. Své návrhy všichni odevzdají do 20. listopadu letošního roku. Vítěz soutěže by měl být znám v lednu příštího roku.

Novostavba parkovacího domu bude mít dvě podzemní a sedm nadzemních podlaží, kapacitu 337 parkovacích míst a v přízemí prostor pro obchody, služby i gastronomii. Multifunkční parkovací dům má vyrůst v proluce o výměře 2 038 m², která se nachází v těsné blízkosti Katedrály Božského Spasitele, mezi náměstím Msgre Šrámka a ulicí Zámeckou, v jihozápadní části Masarykova náměstí, kde od přelomu 19. a 20. století stával objekt Německé a měšťanské smíšené školy vybombardovaný na konci 2. světové války. V současnosti se na volné ploše nachází placené parkoviště, provozované Ostravskými komunikacemi, a dva provizorní objekty se službami. Stavba by mohla začít v roce 2023. Náklady na ni by měly být maximálně 400 milionů korun. Město bude pro projekt hledat strategického partnera v soukromé sféře.

V novostavbě se počítá také s veřejnými toaletami a prostorem pro bezpečné uzamčení jízdních kol. Parkovací dům bude určen pro vozidla s klasickým i alternativním pohonem, přičemž stání budou navržena tak, aby umožnila komfortní zaparkování i větších osobních aut. Součástí objektu budou místa pro dobíjení elektrovozidel.

Porota, kterou tvoří zástupci města, obvodu a přizvaní odborníci, nejen architekti a urbanisté, ale také např. specialista na požárně bezpečnostní řešení, při výběru vítězného návrhu posoudí kvalitu celkového urbanisticko-architektonického řešení, provozní, dopravní a technické řešení parkovacího domu, ale také hospodárnost a ekonomickou přiměřenost zvoleného řešení. Autor návrhu, který se umístí na prvním místě, získá odměnu ve výši 700 tisíc korun.

Nový parkovací dům bude dalším příspěvkem města k rozvoji parkování typu P+R a P+G  formou zpoplatněných stání. Jeho cílem je řešit dlouhodobý deficit parkovacích míst v centru města, který v současné době činí zhruba 2000 míst. Další parkovací dům, jehož podoba vzešla z architektonické soutěže, město postaví v proluce naproti kulturnímu domu a budoucího koncertního sálu v ulici 28. října. Vznikne podle návrhu architekta Davida Kotka z ProjektStudia EUCZ a přijde zhruba na 350 milionů korun. Bude mít 679 míst.  Kapacitu parkování v centru navýší také podzemní garáže bloku bytových domů Nové Lauby se 173 parkovacími stáními, dokončenými v roce 2023.

Zdroj: Ostrava

 


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup

Další články z IZDoprava.cz

Stránka načtena za 2,05938 s | počet dotazů: 205 | paměť: 20260 KB. | 28.04.2024 - 18:21:51