Nový most ve Studénce má jen jeden úzký chodník
Celkem v tichosti proběhlo 24. července 2009 zprovoznění sledovaného mostu na silnici II/464 přes železniční trať ve Studénce. FOTO a video v článku.
Technický stav původního most z roku 1961 byl vyhodnocen jako havarijní a nový most měl být součástí rekonstrukce a modernizace silnice II/464 v úseku Studénka – Mošnov. Stavba nového mostu se nechvalně proslavila neštěstím, které si 8.srpna 2008 vyžádalo 8 lidských životů.
Stavba mostu však pokračovala za velké pozornosti medií i kontrol. Mostní dílce byly kompletovány pomocí jeřábu. Osazení nejdelšího dílce středního pole mostu si vyžádalo tři dvouhodinové výluky. Výluky na trati byly dlouhodobě předem sjednány a proběhly o víkendu a nočních hodinách.
Při pohledu na most je patrná délka středového pole i celková délka mostu 78,50 metrů. Při pohledu na vozovku stojí za povšimnutí poměrně úzký chodník vedený podél jedné strany vozovky. Původní demolovaný most měl chodníky dva! Po současném chodníku je přecházení jen pro výrazně zeštíhlené postavy a cyklisté si musí dávat přednost. Škoda! Pro chodce a cyklisty ze Studénky nepřinesla stavba nového mostu žádné velké zlepšení.
Několik informací o neštěstí ve Studénce. Celková škoda se vyšplhala na 168,68 milionu korun. Stavbu mostu zajišťovala společnost ODS – Dopravní stavby Ostrava. Firma zaplatí 20 milionů korun jako penále. Původní cena nového mostu byla dojednána na 26 milionu korun. Silnice a most je ve správě Moravskoslezského kraje. Vyšetřování železničního neštěstí je v kompetenci vyšetřovacího týmu Comenius! Vyšetřování není ještě uzavřeno.