Jak se parkuje v historickém centru Českých Budějovic?
Prostorné náměstí Přemysla Otakara II. a systém úzkých uliček v samotném středu jihočeské metropole nabízí parkování ve vyznačených parkovacích plochách s využitím parkovacích automatů. Foto a mapa v článku.Na náměstí se nesmí parkovat na vnějším obvodu náměstí. Zde mohou zastavit pouze vozidla provádějící zásobování. Na vnitřní straně náměstí mohou parkovat rezidenti nebo majitelé abonentních karet a jsou zde i placená parkoviště umístěná na jižní, severní a východní části náměstí.
Parkovací automaty jsou viditelně označené.
Úzké uličky v okolí náměstí jsou v mnoha případech řešeny jako jednosměrky a parkování je vyhrazeno převážně pro rezidenty a majitele abonentních karet. Pro ostatní řidiče, kteří chtějí navštívit centrum města, je výhodnější zvolit pro parkování místo např. na Senovážném náměstí. Parkoviště má kapacitu 99 míst a do středu města to trvá max. 5 minut. Dalších 33 míst má placené parkoviště na Zátkově nábřeží a další místa jsou v ulici F.A.Gerstnera. Pokud se ani tam nenajde místo, pak je velká parkovací plocha na Mariánském náměstí – viz. mapka. Na dodržování pravidel parkování dohlíží Městská policie Českých Budějovic a nerespektování dopravních značek zkomplikuje neposlušnému řidiči život. Může se dočkat pokuty nebo nepříjemné “ botičky“!
Ceník parkování:
Zóna A – Náměstí Přemysla Otakara II. a uličky starého města
1. hodina – 30,- Kč a každá další hodina vyjde na 60,- Kč
Zóna B – Senovážné náměstí, Zátkovo nábřeží , ul.F.A.Gerstnera
1. hodina 5,- Kč a každá další 10,- Kč
Trochu z historie: Náměstí Přemysla Otakare II. je vydlážděno keramickou dlažbou podle návrhu architekta P.Janáka v letech 1937 – 1939. Jediný pozůstatek z předchozího dláždění je tzv. “ bludný kámen“ umístěný nedaleko kašny směrem na východ.
Samsonova kašna byla postavena v letech 1721 – 1727 kameníkem Zachariášem Hornem a sochařem J. Dietrichem a původně kolem kašny byly stromy. V současné době je na náměstí zeleně velice málo.
Náměstím vedla také tramvajová trať, po které jezdila tramvaj až do srpna 1949.