Dopravní podnik Praha oslavuje výročí 120 od zahájení provozu první elektrické tramvaje.
Oslava proběhne 18. července 2011 a na programu se bude podílet také Národní technické muzeum. Nebude chybět ani speciální průvod historických i současných vozidel městské hromadné dopravy.(10:10)
Historická jízda proběhne mezi 10 a 11 hodinou na trase ze Střešovického muzea na Letenské náměstí. Diváci uvidí 11 typů kolejových vozidel. Následovat bude program v letenských sadech. Národní technické muzeum bude v 15:00 hodin otevírat dopravní halu, kde bude vstup zdarma. Od 18 hodin proběhnou speciální přednášky na téma 120. výročí první elektrické dráhy v Česku: První tramvajová trať v Praze (Mgr. Pavel Fojtík), Současnost tramvajové dopravy v Praze (Ing. Miroslav Penc), Vladimír List a projekt podpovrchové tramvaje v Praze (Mgr. Hynek Stříteský), Praha v roce Zemské jubilejní výstavy 1891 (PhDr. Jan Hozák).
Trochu z historie: Letenské sady jsou totiž pro elektrické tramvaje přitažlivé. První propagační jízdu elektrickou tramvají uskutečnil Křižík dne 18.července 1891 při konání Zemské jubilejní výstavy , která se tehdy uskutečnila na pražském Výstavišti. Trať začínala u dnešní restaurace Letenský zámeček, kde byla vozovna sloužící současně jako krytá čekárna. V jejím sousedství stála malá elektrárna, která vyráběla pro pohon tramvaje elektrický proud o napětí 150 V. Trať vedla Oveneckou ulicí až na její severní konec u vchodu do Královské obory. Měřila 766 metrů a byla jednokolejná s vidlicovými výhybkami v konečných stanicích. Vzhledem k úspěchu propagační jízdy byla následně trať provozována i v následujících letech a byla prodloužena na 1,4 km. Zájem o trať ovšem postupně upadl a její provoz byl v celkovém výsledku ztrátový.