Chytré semafory učí řidiče jezdit!


n200904101555 P3289044
0 0 hlasy
Hodnocení článku

Ve Štěchovicích je instalována světelná signalizace typu RSA – 02, která nutí řidiče volit optimální rychlost projíždějícího vozidla. FOTO v článku.Ve skutečnosti se jedná o model světelné signalizace, která je nastavena primárně na svítící červenou. V okamžiku dosažení požadované optimální rychlosti přijíždějícího vozidla v daném úseku se sepíná semafor na blikající žlutý signál.

Štěchovice - zařízení RSA - 02 Štěchovice - zařízení RSA - 02

Jak funguje dopravně bezpečnostní zařízení RSA společnosti AUTRON?

Na jednoduchém principu spojení mikrovlnného radaru a světelného signalizačního zařízení, které reaguje na rychlosti naměřené u projíždějících vozidel. Výchozím stavem je svítící červené světlo. Pokud je první změřená hodnota rychlosti v limitu povolené rychlosti, dojde k přepnutí světla. Pokud je naměřená hodnota rychlosti v naměřeném úseky vyšší, zůstává svítit červené světlo dokud auto nezpomalí pod stanovenou mez a přepnutí dojde až po nastavenou dobu(2 sec.). To donutí rychlého řidiče zpomalit, nebo zastavit před semaforem!

Základní technický popis zařízení.

Zařízení pro ovládání signalizačních světel je sestaveno ze dvou základních částí: radaru kontrolujícího rychlost projíždějících vozidel v hlídaném úseku a řídící jednotky(řadiče). Obě části jsou vestavěny do plastové rozváděcí skříně „Gewiss s krytím IP54! Vlastnosti radaru i řídící jednotky lze měnit nastavením parametrů.

Řídící elektronická část je postavena na mikroprocesoru Atmel. Ten snímá a vyhodnocuje informace z radaru a hlídacích obvodů a následně ovládá signalizační světlo. Program v mikroprocesoru zajišťuje správnou logiku rozsvícení světel, časy prodlev i svitu jednotlivých fází signalizace.

 Jak se provádí obsluha a údržba uvedeného zařízení?

Dopravně bezpečnostní zařízení RSA jsou koncipována jako bezobslužná. Správnou funkci a kontrolu zařízení zajišťuje dodavatelská firma prostřednictvím odborného servisu dle dohody. Zpravidla dochází ke kontrole jedenkrát ročně.

Pro jaké úseky je uvedené zařízení vhodné?

Pro nebezpečné úseky, kde je žádoucí, aby projíždějící vozidlo dodržovalo stanovenou rychlost. Dále v úsecích s omezenou rychlostí, v dlouhých, rovných a přehledných úsecích, které svádějí řidiče k podvědomému zvýšení rychlosti. Instalované zařízení pomáhá také zklidnit dopravu při vjezdu do klidové zóny nebo při vjezdu do obce.

Instalace semaforů RSA – 02 ve Štěchovicích byla provedena současně s realizací přisvětlení přechodu pro chodce. Jedná se o kritické místo v mírné zatáčce a chodci před vstupem na přechod musí stačit reagovat na přijíždějící auta. Ve Štěchovicích si řidiči na světla navykli a snaží se dodržovat předepsanou rychlost. Nastavení signalizace pak umožňuje plynulý průjezd měřeným úsekem.

Systém řízení a regulace rychlosti je známý z měst v Itálii, Španělska i dalších zemí Evropy. V současné době jsou soupravy typu RSA – 01 a RSA – 02 instalovány i v městech ČR ( např. Mikulov, Dobříš, Pečky, Votice atd.) Zařízení je schváleno Ministerstvem dopravy pod čj.217/2007-120-STSP/2.

 

Pro naše města dodává semafory RSA – 02 firma AUTRON,s.r.o. z Jablonce nad Nisou. Více informací o vlastnostech zařízení RSA a reference na www.autron.cz .


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup
0 0 hlasy
Hodnocení článku
Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře

Další články z IZDoprava.cz

  • České dráhy , a.s. podepsaly další  smlouvu o dopravní obslužnosti.7. ledna 2006 České dráhy , a.s. podepsaly další smlouvu o dopravní obslužnosti. V pátek 6.1.2006 byla podepsána smlouva o zajištění regionální dopravní obslužnosti v roce 2006 mezi zástupci Českých drah.a.s. a krajem Vysočina. Smlouva o dopravní obslužnosti je již […]
  • Pozemní komunikace pro příští desetiletí15. května 2007 Pozemní komunikace pro příští desetiletí Fakulta stavebni ČVUT Praha a Česká silniční společnost pořádají 16. května 2007 konferenci tématicky zaměřenou na bezpečnost silniční dopravy a moderní trendy v projektování a realizaci […]
  • Jak se změní pražská nábřeží ?5. února 2014 Jak se změní pražská nábřeží ? Rada hlavního města Prahy schválila v úterý 4.2.2014 dokument, který umožní změnit vltavské břehy v celoměstský významný veřejný prostor. Koncepce vznikla na Institutu plánování a rozvoje […]
  • Parkoviště P+R na Černém Mostě jsou nejvíce obsazovaná22. srpna 2009 Parkoviště P+R na Černém Mostě jsou nejvíce obsazovaná TSK Praha zveřejnila informace týkající parkovišť P+R v Praze. Mezi nejvytíženější parkoviště patří také Zličín I a II, Nové Butovice a Černý most I a II. Volno bývá častěji na P+R […]
  • Vlaky IC RegioJet budou jezdit na trase Praha – Žilina8. prosince 2011 Vlaky IC RegioJet budou jezdit na trase Praha – Žilina (11:45)Od neděle 11. prosince 2011 zahájí pravidelné vlakové spojení se slovenskou Žilinou a Čadcou a dále s Třincem a Českým Těšínem v ČR. Vlak IC 1006 RegioJet bude vyjíždět každý den v […]
  • Louny Inundacni Most30. května 2019 Louny Inundacni Most
  • Autosalon Brno 200724. března 2007 Autosalon Brno 2007 Mezinárodní automobilový veletrh se uskuteční ve dnech 9. - 14. června 2007 na Brněnském výstavišti. Veletrh doprovází řada seminářů a konferencí a také projekt " Žena a auto". Informace o […]
  • České Budějovice7. července 2003 České Budějovice Lávka byla opravena po povodních 2002 díky daru partnerského města Lorientu, Francie.
  • Od dubna začne rekonstrukce nádraží v Plzni27. března 2014 Od dubna začne rekonstrukce nádraží v Plzni Dne 20. března 2014 byla oficiálně podepsána smlouva na modernizaci železničního uzlu Plzeň, 1. stavba – přestavba pražského zhlaví. V rámci stavby dojde ke kompletní rekonstrukci východní […]
  • SRN chodníky v korunách stromů – galerie21. listopadu 2017 SRN chodníky v korunách stromů – galerie
Stránka načtena za 2,30787 s | počet dotazů: 204 | paměť: 26558 KB. | 23.04.2025 - 21:13:41