České dráhy vypisují zakázku na modernizaci patrových vozů


České dráhy vyhlásily nadlimitní veřejnou zakázku na modernizaci 12 patrových vozů řady Bmto. Patrové vozy prodělají podstatnou „omlazovací kůru“, po které budou nasazeny především v rámci Pražské integrované dopravy. Po jejich uvedení do provozu se předpokládá ukončení pravidelného provozu starších elektrických jednotek řady 451 a 452, tzv. pantografů nebo také „žabotlam“.

Patrové vozy dnes využívané například na víkendových vlacích Posázavského pacifiku čeká významná proměna. Kompletně bude opraven interiér vozu a sedačky dostanou nové textilní čalounění v barvách Českých drah. Proti přímému slunci v horním podlaží se sklopenými okny ve střeše budou chránit nové žaluzie. Osvětlení má být řešeno novými tělesy integrovanými do stropu. Zcela nově má být řešeno WC, které bude moderní s uzavřeným systémem podobně, jako je tomu ve zcela nových soupravách. Nově tak bude možné používat WC i při pobytu vlaku ve stanici.

Podstatné vylepšení je připraveno v oblasti informačního systému a doplňkových služeb pro cestující. V interiéru má být instalováno 8 LCD displejů, které budou cestující informovat směru a průběhu jízdy vlaku i o následujících zastávkách. Nové elektronické tabule s informacemi o směru jízdy vlaku bude instalované také na vnějších bocích vlaků. Úplnou novinkou je umístění dvacítky zásuvek 230 V 50 Hz pro napájení drobné elektroniky cestujících. Vozy budou vybaveny také Wi-Fi připojením k internetu. Ve vozech bude upraven také prostor pro uložení 8 jízdních kol.

Úplnou rekonstrukcí projdou také dveře vozů, které mají být nově ovládány tlačítky, budou za jízdy blokované a mají umožnit tzv. selektivní odblokování při zastavení vlaku v zastávce. To vyloučí výstup cestujících mimo nástupiště a zvýší se tak jejich bezpečnost. Vůz bude nově vybaven řadou dalších technických zařízení, například centrálním zdrojem energie (CZE) nebo 18žilovým vedením pro provoz ve vratných soupravách. Předpokládá se, vozy budou řazeny do souprav s řídicími vozy a lokomotivami, které umožňují provoz vratných souprav. Modernizované vozy jsou určeny pro provoz v Praze a ve Středočeském kraji v rámci Pražské integrované dopravy.

České dráhy předpokládají cenu kontraktu okolo 120 mil. Kč a termín dodání 1 rok od podpisu smlouvy.

Více o veřejné zakázce na https://www.egordion.cz/nabidkaGORDION/zakazka.seam?cid=39512

Zdroj: České dráhy

 


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup

Další články z IZDoprava.cz

Stránka načtena za 2,06209 s | počet dotazů: 192 | paměť: 20269 KB. | 02.05.2024 - 21:56:00