Budimex postaví část vysokorychlostní železnice v Estonsku

Největší polská stavební společnost Budimex uspěla se svými partnery v tendru na výstavbu vysokorychlostní železnice v Estonsku. Kontrakt zahrnuje projektování a výstavbu 58,08 kilometru dlouhého úseku Pärnu–Ikla až k hranici s Lotyšskem. Zakázka má hodnotu přibližně 332 milionů EUR (zhruba 8,3 miliardy CZK). Stavba by měla být hotová do konce roku 2030. Zakázka je rozdělena do tří fází: projektování, výstavba a odpovědnost za vady, přičemž každá z nich bude realizována jako samostatná část kontraktu. Budimex je součástí stavební skupiny společně s firmami Bouygues Travaux Publics (Francie) a KMG Infra OÜ (Estonsko). Jeho podíl na této části projektu činí 40 procent. Projektovou dokumentaci připravují Ingérop Conseil et Ingénierie (Francie) a WSP Finland Oy (Finsko). Výstavba hlavní trasy Rail Baltica v Estonsku je rozdělena do dvou samostatných úseků a každý z nich je předmětem samostatné smlouvy se zadavatelem. Účelem projektu je vytvořit v zemi moderní železniční infrastrukturu, která umožní vlakům dosahovat rychlosti až 249 km/h. Náklady na stavbu budou hrazeny z prostředků Evropské unie a estonského státního rozpočtu.
Pro polskou stavební firmu se jedná již o druhý významný železniční kontrakt v regionu. V rámci konsorcia ERB RAIL (Eiffage Génie Civil, Budimex SA, Rizzani de Eccher) realizuje v sousedním Lotyšsku navazující úsek Rail Baltica o délce 230 kilometrů. Hodnota této zakázky činí 3,7 miliardy EUR (asi 92,8 miliardy CZK) a její dokončení se plánuje na rok 2032.
Zdroj:
Budimex