Na nově budované křižovatce Malovanka zmizela lávka pro chodce
Původní lávka pro chodce ztratila svůj význam a nahradila ji zcela nová. Stavba nového mimoúrovňového křížení je rozsáhlá a pro řidiče to znamená věnovat větší pozornost jízdě v okolí vyústění severního portálu Strahovského tunelu. Foto v článku.
Po esovitém výjezdu z tunelu je první světelná křižovatka na křížení s ulicí Patočkovou a směrem do centra je krátké provizorní vedení trasy kolem staveniště. Informační tabule jsou na fotografii umístěné za výjezdum z tunelu ještě na staré lávce pro chodce, která byla tuto sobotu zlikvidována.
Naopak při vjezdu do Strahovského tunelu upozorňujeme na kamery a dopravní značku, které jsou umístěné na sloupku a při příjezdu k tunelu jsou vpravo mimo zorný úhel řidiče.
Tvůrcem řešení nové mimoúrovňové křižovatky je architekt Arnošt Navrátil, profesor pražské ČVÚT, který již navrhoval smíchovskou část Městského okruhu. Nové komunikace budou mít dva jízdní pruhy o šíři 3,5 metrů s rozšířením o připojovací a odbočovací pruhy. Součástí stavby bude i systém pěších cest, navazují í na stávající pěší trasy s právě dokončenou lávkou nad Patočkovou ulicí.
V současné době realizovaná stavba změní dopravně zatíženou světelnou křižovatku v mimoúrovňovou, která umožní plynulý nájezd a výjezd ze Strahovského tunelu i plynulou jízdu po Patočkově ulici při napojení na Městský okruh. Za křižovatkou Malovanka bude v budoucnosti doprava vedena převážně v tunelech a konečně tunelem Blanka dopravně propojí severozápadní část Prahy až na druhý břeh Vltavy. Z městského okruhu je dokončená a také maximálně využívaná Jižní spojka, která v současné době plní také funkci Pražského okruhu.