Když počasí dovolí, pak budou pokračovat práce na dálnici D1
Ředitelství silnic a dálnic je připraveno pokračovat v modernizaci dálnice D1 mezi Měřínem a Velkým Meziříčím již tuto sobotu 23. Ledna. Jednalo by se o etapu, v jejímž rámci by došlo k provizornímu rozšíření levého jízdního pásu (směr Praha), aby na něj mohla být převedena doprava v režimu 2+2 jízdní pruhy v průběhu modernizace pravého jízdního pásu (směr Brno).
Práce na této etapě budou probíhat za dopravního režimu 2+1+1. Před zahájením samotných prací je třeba ještě zhotovit provizorní vodorovné dopravní značení a osadit dočasná svodidla. Toto je však možné pouze za příznivého počasí. Práce a z toho vyplývající dopravní omezení proběhne ještě v době, kdy na tomto úseku běžně probíhá zimní údržba. Byla připravena metodika, která zajistí, že při běžném množství sněhových srážek udrží naše technika všechny čtyři jízdní pruhy sjízdné pomocí pluhování a solení. V případě extrémního sněžení, kdy by se při pluhování začaly vytvářet podél dočasných betonových svodidel nebezpečné sněhové bariéry, bude v tomto úseku ve spolupráci s dopravní policí zastaven provoz v obou směrech, a sněhové překážky odstraní fréza. Uzavírka by si v takovém případě vyžádala zhruba 4 hodiny.
Data o stavbě D1 modernizace – úsek 18, EXIT 134 Měřín – EXIT 141 Velké Meziříčí západ
Hlavní trasa:
Délka: 7200 m (km 134,014–141,200)
Kategorie: D 28/120
Plocha vozovek: 201 600 m2
Počet stavebních objektů: 40
Projektant PDPS: Dopravoprojekt Ostrava, spol. s r.o.
Zhotovitel: Sdružení EUROVIA CS, a.s. a STRABAG a.s.
Cena stavby dle smlouvy: 1 030 001 868 Kč (bez DPH)
Zdroj: ŘSD