Ze stanice metra Letňany vyjeli první cestující.
Ve čtvrtek 15.2.2007 proběhla technická jízda nově budovaného úseku trasy metra IV C2 ze stanice Letňany do stanice Střížkov a zpět. Radní pro dopravu Radovan Šteiner společně s generálním ředitelem Dopravního podniku hl.m. Prahy Tomášem Jílkem a dalšími hosty měli možnost sledovat probíhající práce na stavbě jednotlivých stanic. ( Foto v článku) Aktuální článek z5.5.2008 a z 9.5.2008.Výstavba trasy IV C2 Ládví – Letňany byla zahájena v roce 2004 a navazuje na provozovanou trasu Nádraží Holešovice – Ládví. Celková délka nové trasy je 4602 metrů. V loňském roce byly dokončeny kolejové betony a v období od července 2006 do ledna 2007 probíhala montáž kolejového svršku. V současné době jsou dokončeny kolejové tunely, stanice i technologické provozní soubory pro projetí vlakové soupravy. Kolejový svršek je opatřen antivibračním zařízením a těžkým upevněním kolejnic, které by mělo zabránit pronikání negativních účinků jízdy metra na okolní obytnou zástavbu v části mezi stanicí Střížkov a Prosek. Provoz tří nových stanic si vyžádá pro Dopravní podnik rozšíření vozového parku a počítá se s nákupem šesti nových souprav M1 v celkové hodnotě 1,5 mld. korun. V letošním roce budou probíhat práce ve všech částech trasy a do konce roku by měly být dokončeny traťové tunely i stanice. Nový úsek metra zajistí obslužnost severovýchodní části města a vyřeší obslužnost veletržního areálu v Letňanech ( jedná se také o místo, které je plánováno pro případné konání sportovní olympiády v Praze).
Stanice Letňany je hloubená, má dva vestibuly a je v hloubce 10,3 m. Na povrchu se na volném prostranství začíná rýsovat první hrubá stavba a do vestibulu vedou nenápadná schodiště. Prostory stanice jsou rozlehlé s vysokými sloupy. Počítá se také s vybudováním kapacitního P+R parkoviště a bude zde končit příměstská doprava.
Stanice Prosek je hloubená, má jen jeden vestibul a dvě boční schodiště na straně osy stanice. Stanice je rozměry i vybavením poměrně skromná.
Stanice Střížkov je hloubená, má jeden vestibul a dvě boční schodiště na straně osy stanice. Celkové řešení stanice je výrazné a netradiční. Autorem architektonického řešení je ing.arch. Patrik Kotas. ( Samostatný článek). Přímo z vozů metra bude průhled na okolní obytné domy. Počítá se s vybudováním P+R parkoviště.
Fotoreportáž z technické jízdy Letňany – Střížkov.
Investor: Dopravní podnik hl.města Prahy a.s. a
Projekt : Metroprojekt Praha a.s.
Zhotovitelé :
stavební část – Metrostav a.s., Skanska a.s., Subterra a.s.
Technologiská část- Skanska a.s., ČKD Praha, DIZ a.s., Metrostav a.s.