Nuselský most slouží motoristům již 35 let
Výrazná dopravní stavba v Praze byla otevřena dne 22. února 1973 pro silniční provoz . Foto v článku.O přemostění nuselského údolí se uvažovalo už na počátku 20. století a postupně se návrhy mostních konstrukcí měnily stejně jako navrhovaný materiál, ze kterého se měl most stavět.
V roce 1903 vznikl návrh na ocelový obloukový most s rozpětím 250 m navrhl Ing. J. Marjanko ( konstruktér ocelové haly Hlavního nádraží v Praze).
V roce 1918 vypracoval Ing. S. Bechyně projekt železobetonového mostu se třemi klenbami o rozpětí 100 m s osou mostu esovitě zakřivenou.
V roce 1919 navrhl Ing. K. Fridrich opět ocelový most s přímou osou.
V dalších letech probíhaly soutěže 1926 – 1927, v roce 1933 a v roce 1938 předložil vítězný návrh opět prof. Bechyně. K realizaci stavby však nedošlo. Během války a v prvních letech po válce se rozhodovalo z jakého materiálu bude most postaven. Před válkou se hovořilo o ocelovém nebo betonovém mostu. Za druhé světové války se však začaly stavět stavby z předpjatého betonu a tento materiál se prosadil i v poslední soutěži. Soutěž v roce 1959 – 1961 nabídla variantu obloukového železobetonového mostu, jako druhý se umístil návrh rovného mostu ocelového a třetí cenu získal rovný most z předpjatého betonu. Tento návrh byl dne 23.10.1962 schválen a doporučen k realizaci.
Konstrukce Nuselského mostu je spojitá rámová konstrukce o celkové dilatující délce 485 m. Šířka mostu je 28 m ( chodníky 2x 2,5 m, vozovka o šíři 21 m, dělící pruh 1,5 m). Původní zábradlí mostu bylo postupně zvyšováno až do současné varianty, která byla realizována v roce 2007. Výška mostu je 40 metrů.
Statická zatěžkávací zkouška postaveného mostu proběhla ve dnech 23. a 27.11.1970. – na most vjelo 63 tanků. Dynamická zatěžkávací zkouška se uskutečnila ve dnech 1 a 7. 4.1974 s využitím raketových motorů. Kmitání mostů se měřilo také při pojíždění nákladních automobilů i při projíždění souprav metra. Výsledky zkoušek byly uspokojivé a nic nebránilo vydání souhlasu k užívání i s metrem.
22.2.1973 – otevření vozovky pro silniční provoz.
9.5.1974 – zahájení provozu metra
Most byl pojmenován mostem Klementa Gottwalda a v roce 1990 přejmenován na Nuselský most. Další fotografie mostu na Via Gellery.