Ve Vsetíně využívají flexibilní regulační sloupky


Vsetín se snaží zvýšit bezpečnost chodců díky osazení flexibilních regulačních sloupků ve vytipovaných lokalitách ve městě. Nacházet se budou ve třech vytipovaných lokalitách, informoval server Zlin.cz místostarosta Vsetína Petr Kořenek. Město se tak zapojilo do projektu Implementace flexibilních sloupků jako prvků městského inženýrství. „Nabídka spočívá v bezúplatném osazení sloupků ve vytipovaných lokalitách. Mají především zvýšit bezpečnost chodců a pohyb dětí směřujících do škol,“ uvedla mluvčí vsetínské radnice Jana Čadová. „Ve spolupráci s policejním dopravním inspektorátem jsme vybrali tři místa vhodná pro umístění těchto sloupků. Je to přechod pro chodce na silnici v Rokytnici, u přechodu pro chodce na ulici Josefa Sousedíka a posledním místem je křižovatka ulic Na Hrázi a Družstevní,“ vyjmenoval Kořenek. Podle něj mají sloupky sloužit i k regulaci parkování v místech, jež občané označili za komplikovaná.

„Smyslem opatření je zajištění oboustranné rozhledové vzdálenosti před přechody tak, aby se obecně zlepšovala bezpečnost při pohybu chodců a cyklistů ve městě,“ sdělila Čadová. „Flexibilní sloupky slouží především pro fyzické oddělení a jako psychologická bariéra. Oproti pevným sloupkům mají tu výhodu, že při srážce s autem se vozidlo nepoškodí,“ řekl Kořenek s tím, že opatření potom radnice vyhodnotí. Pokud se osvědčí, použije město sloupky i v jiných lokalitách.

Projekt Implementace flexibilních sloupků jako prvků městského inženýrství byl zahájen v roce 2013 a jeho řešení bude ukončeno 31.12.2015. Hlavním cílem projektu je zvýšení bezpečnosti komunikací v zastavěném území a zvýšení plynulosti dopravy, což bude dosaženo zlepšením rozhledových poměrů posílením zákazu stání použitím flexibilních regulačních sloupků v blízkosti křižovatek a dalších místech, kde nelegálně parkovaná a odstavovaná vozidla brání v rozhledu. Hlavním výstupem projektu bude certifikovaná metodika, jež bude obsahovat poznatky týkající se možností využití regulačních sloupků nejen v přidruženém dopravním prostoru, ale zejména v hlavním dopravním prostoru. Zde budou využity jako podpůrný prvek dodržování pravidel silničního provozu, čímž dojde ke zvýšení bezpečnosti a snížení nutnosti dohledu policie nad dodržováním zásad parkování a odstavování vozidel. Řešitelský tým se skládá z pracovníků činných ve výzkumu i pracovníků komerční sféry, kteří mají dlouholeté zkušenosti s prováděním dopravního značení a montáží dopravních zařízení.

V zahraničí jsou často pro posílení dodržování tohoto zákazu využívány flexibilní sloupky, které tvoří vizuálně fyzickou překážku pro vozidla, ale zároveň se po najetí vozidla deformují a nepředstavují tak pevnou překážku, která by mohla ohrozit např. motocyklistu v případě smyku. V českém prostředí využívání těchto prvků chybí a cílem projektu je představení možností jejich využití a vytvoření základních postupů pro jejich instalaci (rozmístění apod.).

 

Zdroj: Zlín, Rada pro výzkum a vývoj


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup

Další články z IZDoprava.cz

Stránka načtena za 2,10091 s | počet dotazů: 215 | paměť: 21193 KB. | 29.01.2025 - 00:19:01