Rekonstrukce velehradského mostu se protáhne o jeden měsíc.
Rekonstrukce velehradského mostu na krajské silnici, která vede směrem na Tupesy, byla zahájena v dubnu a měla trvat do konce října letošního roku. Nálezy archeologů a následné úpravy projektu práci na stavbě zkomplikovaly. Při odkrývání mostovky a oblouku mostu se ukázalo, že stavba měla několik stavebních fází a staveniště začalo být zajímavé pro archeology. V hloubce téměř 4 metry od současné silnice se podařilo doložit pozůstatky staršího – gotického zdiva, které bylo použito při stavbě barokního mostu. Mezi archeologickými nálezy jsou i části skleněných renesančních pohárů, keramiky a zlomků kachlů.
Během přerušení prací z důvodů archeologických nálezů byl přepracován projekt tak, aby nové konstrukce mostu a silnice nijak neohrozily zbytky barokního mostu i nově objevené základy gotického zdiva. Původní projekt počítal s železobetonovou deskou o délce 13 metrů a po přepracování projektu bude most tvořit železobetonová deska o délce 19 metrů.
Změna technologie prací, vyplývající z nutnosti ochrany archeologických nálezů, měla vliv i na konečnou cenu nového mostu. Nový most v hodnotě 11,332 milionů korun staví firma SWIETELSKY stavební s.r.o. Investorem stavby je Ředitelství silnic Zlínského kraje s.r.o.