Lokomotiva Taurus dostala jméno „Spirit of Brno“


Taurus Spirit of Brno Archiv CD 300x225
Taurus Spirit of Brno

Taurus Spirit of Brno

Dne 18. září 2013 proběhl slavnostní křest za účasti zástupců ČD, ÖBB,Siemens a představiteli kraje a města nové lokomotivy řady 1216 Taurus, první v designu ČD, která nese jméno „Spirit of Brno“. Rozšiřuje se tak flotila stávajících lokomotiv Taurus, které jsou řazeny na mezinárodní spoje z Vídně přes Brno a Prahu do Německa. Od prosince 2014 začnou tyto lokomotivy pravidelně jezdit s komfortními soupravami Railjet.

První elektrické vysokorychlostní lokomotivy Taurus byly uvedeny do provozu před čtrnácti lety. V Česku jsou pravidelně k vidění od 14. prosince 2008. Cestující se s nimi setkávají na mezinárodních vlacích EC z Rakouska přes Českou republiku do Německa.

Lokomotivy Taurus jsou určené pro provoz na evropských tratích se střídavou i stejnosměrnou trakcí. Pracují na bázi moderní technologie třífázových asynchronních pohonů určených pro univerzální lokomotivy nejvyšší výkonové kategorie a nabízejí mimořádně vysokou spolehlivost. Lokomotiva společnosti Siemens je držitelkou světového rychlostního rekordu. Získala jej 2. září 2006 na vysokorychlostní trati Ingolstadt – Norimberk, konkrétně v úseku mezi městy Kinding a Allersberg. Při experimentu s připojeným měřicím vozem jela rychlostí 357 kilometrů za hodinu, čímž překonala dosavadní rekord o 26 km/h z roku 1955. Šlo přitom o sériovou lokomotivu bez zvláštních úprav, pouze u jejího počítačového řídicího systému byla odstraněna rychlostní omezení, která jsou jinak u těchto strojů nastavená na 230 km/h, standardní stěrače a sněžný pluh.

Od prosince 2014 budou lokomotivy Taurus jezdit s moderními soupravami Railjet, které přinesou komfortnější a rychlejší cestování z Grazu přes Vídeň a Brno do Prahy. V současnosti jsou vyrobeny všechny hrubé stavby vozů pro první soupravu Českých drah, část vozů je již ve fázi konečné montáže, a pokračuje se ve výrobě vozů z druhé a třetí soupravy. První zkušební jízdy se plánují již v polovině příštího roku. Všech sedm modrých souprav pod obchodním názvem ČD Railjet vyjede v prosinci 2014.

ČD s ÖBB zavedou od prosince 2014 na trati Graz – Vídeň – Brno – Praha spoje Railjet ve dvouhodinovém intervalu. V provozu budou tři červené rakouské a sedm českých souprav v modré barvě. Vlaky Railjet Graz – Praha budou vedeny přes vídeňské hlavní nádraží. Díky tomu budou moci cestující využít pohodlné a přímé spojení bez přestupů z Prahy do Vídně, resp. do Grazu. Výrazně se zvýší kvalita cestování také mezi oběma největšími městy České republiky Prahou a Brnem. Zde nabídne Railjet atraktivní alternativu k přetížené dálnici a služby šité na míru různým skupinám cestujících: například business class pro manažery, nebo dětské kino pro rodiny s dětmi.

 

 


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup

Další články z IZDoprava.cz

Stránka načtena za 2,52233 s | počet dotazů: 211 | paměť: 20797 KB. | 21.11.2024 - 14:25:33