Druhá etapa opravy Volyňské ulice ve Strakonicích začíná
Oprava Volyňské ulice ve Strakonicích se posouvá do druhé fáze, rozšiřuje se o navazující úsek...
Internetový zpravodaj Komunikace a doprava
Novinky a články týkající se dopravy ČR
ŘSD zahájilo přípravné práce na modernizaci silnice I/35 z Turnova do Úlibic. Proběhla první koordinační schůzka s odborníky a samosprávami, která nastavila směr projektových prací a minimalizaci dopadů na krajinu.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) intenzivně pracuje na přípravě modernizace silnice I/35 mezi Turnovem a Úlibicemi. První koordinační schůzka, která se konala 18. června 2025, nastavila základní kroky pro realizaci stavby.
Na setkání se zúčastnili zástupci ŘSD, samospráv, projektanti, koordinátor staveb a krajinný architekt. Ředitel Správy Liberec Jan Wohlmuth představil aktuální situaci, přičemž byly zaznamenány podněty od místních samospráv, které budou zohledněny v projektu.
Silnice I/35 je rozčleněna do čtyř stavebních úseků, na nichž probíhá koordinovaná práce. V rámci přípravy probíhají geotechnické průzkumy ve spolupráci s Českou geologickou službou a Přírodovědeckou fakultou Univerzity Karlovy. Krajinný architekt dohlíží na minimalizaci dopadů na krajinu.
ŘSD již získalo souhlasné stanovisko EIA a ministerstvo dopravy potvrdilo, že trasa povede v již schválené variantě. Proces EIA byl transparentní a ukončen kladným stanoviskem. Stavba se nenachází v CHKO Český ráj a minimalizuje vlivy na krajinný ráz i pohledové osy. Projektová dokumentace pro povolení stavby je v přípravě.
Nová přeložka silnice I/35 výrazně zlepší spojení Libereckého a Královéhradeckého kraje a odvede tranzitní dopravu z obcí. Stavba by měla začít v letech 2028 až 2033 a celková délka trasy bude 35 km s odhadovanými náklady kolem 24 miliard Kč bez DPH.
Stavba začíná úpravou mimoúrovňové křižovatky Ohrazenice. Následuje úsek Ohrazenice – Valdštejnsko, včetně tunelů Pelešany a Přepeře. Poté přijde řada na úsek Valdštejnsko – Čímyšl s přivaděčem ke Semilům a závěrečná část Čímyšl – Úlibice. Trasa je rozdělena do několika etap, které lze stavět nezávisle na sobě.
Projekční práce jsou v plném proudu, přičemž projekt je navržen tak, aby minimalizoval vliv na krajinu a životní prostředí.
Zdroj článku: Ředitelství silnic a dálnic s.p. - Originální článek