Začíná příprava stavby silnice I/35 mezi Turnovem a Úlibicemi


ŘSD zahájilo přípravné práce na modernizaci silnice I/35 z Turnova do Úlibic. Proběhla první koordinační schůzka s odborníky a samosprávami, která nastavila směr projektových prací a minimalizaci dopadů na krajinu.

Úvod a cíle projektu

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) intenzivně pracuje na přípravě modernizace silnice I/35 mezi Turnovem a Úlibicemi. První koordinační schůzka, která se konala 18. června 2025, nastavila základní kroky pro realizaci stavby.

Koordinační schůzka a zapojení odborníků

Na setkání se zúčastnili zástupci ŘSD, samospráv, projektanti, koordinátor staveb a krajinný architekt. Ředitel Správy Liberec Jan Wohlmuth představil aktuální situaci, přičemž byly zaznamenány podněty od místních samospráv, které budou zohledněny v projektu.

Rozdělení trasy a stavební fáze

Silnice I/35 je rozčleněna do čtyř stavebních úseků, na nichž probíhá koordinovaná práce. V rámci přípravy probíhají geotechnické průzkumy ve spolupráci s Českou geologickou službou a Přírodovědeckou fakultou Univerzity Karlovy. Krajinný architekt dohlíží na minimalizaci dopadů na krajinu.

Projektování s ohledem na životní prostředí

ŘSD již získalo souhlasné stanovisko EIA a ministerstvo dopravy potvrdilo, že trasa povede v již schválené variantě. Proces EIA byl transparentní a ukončen kladným stanoviskem. Stavba se nenachází v CHKO Český ráj a minimalizuje vlivy na krajinný ráz i pohledové osy. Projektová dokumentace pro povolení stavby je v přípravě.

Význam projektu a plánovaný harmonogram

Nová přeložka silnice I/35 výrazně zlepší spojení Libereckého a Královéhradeckého kraje a odvede tranzitní dopravu z obcí. Stavba by měla začít v letech 2028 až 2033 a celková délka trasy bude 35 km s odhadovanými náklady kolem 24 miliard Kč bez DPH.

Hlavní úseky a technické parametry

Stavba začíná úpravou mimoúrovňové křižovatky Ohrazenice. Následuje úsek Ohrazenice – Valdštejnsko, včetně tunelů Pelešany a Přepeře. Poté přijde řada na úsek Valdštejnsko – Čímyšl s přivaděčem ke Semilům a závěrečná část Čímyšl – Úlibice. Trasa je rozdělena do několika etap, které lze stavět nezávisle na sobě.

Projekční práce jsou v plném proudu, přičemž projekt je navržen tak, aby minimalizoval vliv na krajinu a životní prostředí.

Zdroj článku: Ředitelství silnic a dálnic s.p. - Originální článek

0 0 hlasy
Hodnocení článku
Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Stránka načtena za 2,40420 s | počet dotazů: 214 | paměť: 21461 KB. | 20.07.2025 - 02:10:28