Veřejná sbírka by měla pomoci obnovit první libereckou tramvaj


0 0 votes
Hodnocení článku

Na podzim 2012 zahájilo občanské sdružení Boveraclub,o.s. veřejnou sbírku na obnovu první liberecké tramvaje. Veřejná sbírka je vyhlášena na dobu neurčitou. V září 2009 se občanskému sdružení podařilo získat skříň vozu číslo 3. Jedná se o vzácný exemplář, který chtějí členové sdružení opět uvést do provozu. Kostra vozu je dřevěná a bohužel ve velmi špatném stavu. Pokud bude oprava nereálná, vozová skříň poslouží jako předloha pro stavbu repliky a použijí se jednotlivé zachované díly a detaily v originálním provedení.

V srpnu 1897 zahájilo provoz elektrické pouliční dráhy v Liberci osm vozů vyrobených ve vagónce v dnešním rakouském městě Graz. Zvenčí oplechovaná dřevěná skříň vozu měla původně otevřené plošiny. První tramvaje měly z dnešního pohledu neobvyklý tmavě zelený nátěr, který doplňovaly zlaté linky, městský znak a název pouliční dráhy. V oddíle pro cestující se nacházely dvě podélné dřevěné lavice, vnitřek vozu prosvětlovalo na obou stranách pět úzkých spouštěcích oken, umělé osvětlení zajišťovaly petrolejové lampy. V následujících obdobích se tyto vozy postupně upravovaly a přestavovaly. Většina prvních libereckých tramvají byla úplně vyřazena z provozu až na konci 60. let.

Vyhlašovatel sbírky je Boveraclub, o.s. a zájemci mohou věnovat jakoukoliv částku věnovat na bankovní účet 2200283753/2010

Další kontakty na vyhlašovatele sbírku : boveraclub@dpml.cz, www.boveraclub.com

 


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup
0 0 votes
Hodnocení článku
Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Další články z IZDoprava.cz

Stránka načtena za 2,91546 s | počet dotazů: 221 | paměť: 21043 KB. | 11.12.2024 - 07:40:25