V Plzni zahájila provoz dobíjecí stanice na elektrobusy


Na pravidelnou autobusovou linku č. 33 poprvé do ostrého provozu s cestujícími vyjely ve čtvrtek 28.5.2015 dva elektrobusy, které byly vyvinuty a vyrobeny společností Škoda Electric. Současně byla do provozu uvedena nová nabíjecí stanice na konečné autobusových linek v Krašovské ulici v Plzni. Vývoj a testování vozidel, výstavba stanice i vyhodnocování provozu jsou součástí evropského projektu ZeEUS, jenž se věnuje různým řešením elektromobility v oblasti veřejné dopravy. Projekt ZeEUS započal v listopadu 2013 a potrvá do 31. dubna 2017. Je zajištěn a kofinancován Evropskou komisí, jeho rozpočet tvoří 22,5 milionu eur. Ze zdrojů Evropské unie je čerpáno 13,5 milionu eur. Cílem je detailní sběr provozních dat a klíčových parametrů, která povedou k nejlepšímu řešení v oblasti elektromobility pro veřejnou dopravu a stanovení další strategie vývoje. Partnerství pod hlavičkou projektu uzavřely Plzeňské městské dopravní podniky, Plzeňská teplárenská, Škoda Electric a Západočeská univerzita v Plzni.

„Je mi ctí být představitelem Plzně, jež se zařadila mezi města, která mají možnost testovat elektromobilitu ve veřejné dopravě. Tento den se zapíše do historie jako zásadní milník v oblasti inovací. Plzeň je od dnešního dne také město zelené a město inovací. Jsme připraveni podporovat elektromobilitu ve veřejné i osobní dopravě,“ řekl primátor města Martin Zrzavecký v úvodu slavnostního setkání, kterého se dále zúčastnili náměstci Martin Baxa, Pavel Kotas a Petr Náhlík.

„V říjnu loňského roku jsme prezentovali první z dvojice rychlonabíjecích elektrobusů a jsme hrdi, že se nám podařilo uvést projekt do ostrého provozu. Elektrobus Škoda Perun HP představuje moderní ekologický trend v oblasti městské veřejné dopravy. Jedná se o plnohodnotnou alternativu městského nízkopodlažního autobusu,“ uvedl vedoucí plzeňského projektu Pavel Kuch.

Vozidlo využívá lithium-iontové bateriové články se schopností generování vysokého výkonu. Dobíjení zajišťuje plně automatická nabíjecí stanice, která dobíjí baterie na dojezd téměř 40 kilometrů během šesti až osmi minut, tj. téměř desetkrát rychleji, než se dobije mobilní telefon. Propojení dobíjecí stanice s autobusem se provádí pomocí plně automatizovaného dobíjecího ramene s kontakty umístěnými na střeše vozidla.

 

 


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup

Další články z IZDoprava.cz

Stránka načtena za 2,41034 s | počet dotazů: 196 | paměť: 20045 KB. | 14.07.2024 - 03:40:34