Povodí Labe zve na Dny otevřených dveří 2025
5 1 hlasovat Hodnocení článku Dny otevřených dveří 2025 proběhnou dne 22. března 2025. Tento den...
Internetový zpravodaj Komunikace a doprava
Novinky a články týkající se dopravy ČR
Plovoucí molo pro malá plavidla je umístěno na pravém břehu Labe v přímé vazbě na centrum města. Přístaviště o délce 94 m poskytne prostor pro stání podél břehu 10 – 12 plavidel. Přístaviště je vybaveno odběrnými sloupky pro připojení na elektřinu nebo doplnění vody. K úhradě čerpaných služeb slouží Přístavní karta ŘVC, která funguje na principu přednabitého kreditu, ze kterého se čerpá. Stavební náklady financoval Státní fond dopravní infrastruktury. Náklady na stavbu přístaviště pro malá plavidla dosáhly částky 27,6 mil. Kč bez DPH. Slavnostního zahájení provozu se dne 14. května zúčastnili ministr dopravy Martin Kupka, ředitel Ředitelství vodních cest ČR Lubomír Fojtů a starosta města Kolína Michael Kašpar. „Během dubna a května jsme zprovoznili nová veřejná přístaviště v Nymburce, Brandýse nad Labem a nyní také v Kolíně. Tím završujeme první etapu budování infrastruktury pro rekreační plavbu na středním Labi. Každé nové přístaviště znamená větší dostupnost řeky pro veřejnost, podporu šetrné turistiky a přínos pro města, která díky tomu ožívají nejen během hlavní sezóny,“ řekl ministr dopravy Martin Kupka.
„Přístaviště v Kolíně je součástí systematického budování veřejné infrastruktury pro malou plavbu na Labi. Soustava pěti veřejných přístavišť mezi Brandýsem nad Labem a Kolínem je tak dnes kompletní sítí zastávek v regionu, která umožní pohodlné, bezpečné a kulturní stání pro rekreační lodě turistů trávících svůj volný čas na vodní cestě. Stejně jako v dalších městech na Labi, bylo doposud i v Kolíně putování po vodní cestě komplikované nemožností pohodlného vystoupení a návštěvy okolí či přenocování,“ říká Lubomír Fojtů, ředitel Ředitelství vodních cest ČR, které je investorem a provozovatelem přístavišť.
„Molo je přizpůsobeno kolísání hladiny v Labi a díky své konstrukci není nutné ho demontovat ani v případě povodní. Pohybuje se spolu s hladinou nahoru a dolů,“ popisuje konstrukci přístaviště Roman Krupička, manažer projektu zhotovitele stavby, Labské strojní a stavební společnosti. „V Kolíně je koryto Labe úzké a proto zde, na rozdíl od jiných nově budovaných přístavišť, mohou lodě přistávat u mola jen podélně,“ dodal.
Zdroj a foto:
Ředitelství vodních cest ČR