Ulici Nádražní čeká radikální proměna
Dnes byla v Ostravě zhájena první etapa rekonstrukce důležité městské tepny. Jedním z důvodů stavebních úprav je havarijní stav kanalizace a současně dojde k výměně inženýrských sítí. Velkou změnou projdou také tramvajové zastávky Stodolní a Elektra, na kterých bude vybudován zastávkový mys. Aktuálně lidé nastupují do tramvaje přímo z vozovky. Realizátorem projektu je ‚Společnost Nádražní‘, kterou tvoří společnosti Strabag a Staspo. Odhadované náklady byly 254,5 milionů korun. Zhotovitelem je „Společnost Nádražní“, sdružující společnosti STRABAG a.s. a STASPO, spol. s r.o. s nabídkovou cenou 136,3 milionů korun.
První etapa, která má trvat do konce roku 2015, bude mít z hlediska dopravních změn ve svém průběhu několik fází. Během první fáze (17.4.2015 od 5:00 hod. – 20.4.2015 do 24:00 hod.) stavbaři uzavřou úsek ve směru od Přívozu do centra, tj. pravou stranu ulice Nádražní v úseku od ulice 30.dubna po ulici Stodolní mimo ulice Českobratrské. Uzavřou také část ve směru od centra do Přívozu v úseku od ulice Českobratrská po ulici 30.dubna, půjde lokální omezení ve směru na Přívoz s možností objezdu. Objízdné trasy viz níže.
Během druhé fáze (21.4.2015 od 0:00 hod. – 12.6.2015 do 6:00 hod.) dojde k uzavírce ulice Nádražní ve směru od Přívozu do centra, tzn. pravá strana ulice od ulice 30. dubna po ulici Stodolní, mimo ulici Českobratrskou. Objízdné trasy viz níže. Během druhé fáze nastane ještě další změna. V termínu 25.4.2015 od 6:00 hod. – 26.4.2015 do 24:00 hod. bude ulice Nádražní uzavřena ve směru od Přívozu do centra, tj. pravá strana ulice Nádražní v úseku od ulice 30.dubna po ulici Stodolní, mimo Českobratrská), dále pak bude uzavírka ulice 30.dubna v místě napojení na ulici Nádražní. Objízdné trasy viz níže.
Tramvajová doprava zůstane zachovaná obousměrná, pravděpodobě se ale zpomalí, protože funkční bude vždy jen jedna kolej. Přerušena bude jen dvakrát při úpravě kolejiště pro provoz po jedné koleji a bude suplována náhradní autobusovou dopravou.
Druhá etapa bude probíhat v příštím roce a hotová by měla být do konce poloviny roku 2016.
Zdroj: MOstrava