Tunely Dobrovského by měly být dány do provozu v roce 2012
Dnes si ministr dopravy Vít Bárta prohlédl stavbu tunelů v Dobrovského ulici v Brně a v Mikulově se seznámil s přípravou stavby rychlostní komunikace R52. Na jednání s představiteli Jihomoravského kraje a města Brna se vyjádřil k dalším dopravním stavbám.
Uvádíme z tiskové zprávy Jihomoravského kraje:
Ujištění o tom, že tunely pod ulicí Dobrovského v Králově Poli budou jako nejdůležitější stavba Velkého městského okruhu v Brně dostavěny v příštím roce a kolaudovány v roce 2012, slyšeli z úst ministra dopravy Víta Bárty hejtman Jihomoravského kraje Michal Hašek, primátor města Brna Roman Onderka a další účastníci jednání s ministrem, který věnoval dnešní den návštěvě Jihomoravského kraje. „Hovořili jsme také o rychlostním propojení Brna a Vídně, známém pod zkratkou R 52. Za kraj jsem panu ministrovi připomněl všechny kroky jihomoravské samosprávy v této oblasti. Připomněl jsem i společnou deklaraci všech klubů našeho zastupitelstva o nutnosti pokročit v přípravě a realizaci tohoto projektu. Je to priorita kraje a věřím, že do roku 2014 zahájíme v souladu s mezivládní dohodou i ČR a Rakouska výstavbu R 52 budováním obchvatu města Mikulova,“ řekl hejtman Michal Hašek po jednání s ministrem. Pokud jde o přestavbu Železničního uzlu Brno, přislíbil ministr primátoru Romanu Onderkovi vyslání zástupce ministerstva do grémia řídícího přípravu tohoto projektu. Peníze na jeho realizaci však podle Bárty nyní nejsou. „Rozhodující bude jaro příštího roku, kdy město získá územní evropských prostředků. Příští rok se budeme domlouvat na tom, za jakých podmínek a kdy bude možno tento projekt realizovat,“ řekl primátor a poděkoval ministrovi za pokračování prací na rozhodnutí. Dohodli jsme se na pokračování našich kroků i s ohledem na možnosti čerpání tunelech Dobrovského. Ministr Bárta informoval, že s představiteli kraje hovořil i o letech ČSA z Brna do Prahy. „Chci vyslechnout představitele ČSA i Letiště Brno a osobně se přesvědčit o míře ztrátovosti letecké dopravy mezi Prahou a Brnem. V situaci kdy musíme škrtat nic neslibuji. Jen to, že důsledně prošetřím míru ztrátovosti. Nad každou korunou budeme přemýšlet, aby byla co nejlépe investovaná,“ řekl Bárta. Za nejdůležitější tepnu republiky, na jejíž opravu a rozšíření v některých místech je nutno za každou cenu najít prostředky, označil Bárta dálnici D1. „Jsem rád, že nacházím podporu krajů. Že chápou nutnost hledání východiska v projektech partnerství se soukromým sektorem i za cenu toho, že budeme muset občany přesvědčit o nutnosti více se podílet na nákladech na dopravní infrastrukturu,“ řekl ministr. Ocenil „velmi konstruktivní spolupráci“ s Asociací krajů ČR, která s ministerstvem vytvořila pracovní skupinu jež se věcně zabývá jednotlivými problémy budování a provozu dopravní infrastruktury. „Doufám, že v řádu dnů budeme moci ve shodě prezentovat efektivnější řešení, reagující na neutěšenou situaci rozpočtu ministerstva dopravy. Ze všech resortů vlády musíme škrtat nejvíce – v porovnání s minulým rokem více než 35 procent,“ řekl Bárta.Hejtman Michal Hašek vyjádřil jako předseda Asociace krajů přesvědčení, že hejtmani budou společně s ministerstvem nalézat pragmatické dohody tam, kde to bude možné a kde to bude umožňovat stav veřejných financí. „Za jižní Moravu jsem například představil ministru dopravy náš Integrovaný dopravní systém, jedinečný v republice. Hovořili jsme o něm v souvislosti s případnými škrty a úsporami v oblasti železniční i autobusové dopravy. Kraj má zájem, abychom tento systém uchovali jako funkční, aby případné škrty vycházely jen z nejvyšší nutnosti,“ řekl hejtman.Ministr Vít Bárta si v doprovodu hejtmana prohlédl stavbu tunelů v Dobrovského ulici v Brně, v Mikulově se na místě seznámil se situací kolem připravované stavby rychlostní komunikace R 52. Závěr jeho návštěvy kraje patří pracovnímu setkání se starosty obcí kolem silnice 1/55 na radnici v Hodoníně, kde je na programu diskuse o obchvatu Hodonína, Petrova a Strážnice.