Stavební společnost Budimex posiluje kapacity pro realizace tunelových staveb


0 0 hlasy
Hodnocení článku

Společnost bude mít k dispozici dvojici moderních razicích štítů TBM. Stroje využije pro zhotovení nejdelšího polského železničního tunelu, který bude součástí modernizované trati Limanowa–Klęczany v Malopolském vojvodství na jihu země. Do přístavu v Gdyni dorazil z čínského města Changsha první z dvojice moderních razicích štítů TBM (Tunnel Boring Machine), které poslouží ke stavbě největšího železničního tunelu v Polsku. Zhotovení téměř 4kilometrového díla má na starosti polsko-turecké konsorcium Budimex SA – Gülermak.

Zařízení TBM EPB disponuje průměrem 4,8 metru a délkou 170 metrů. Přepraveno bylo v celkem 36 dílech, přičemž přední štít vážil 87 tun a řezná hlava 41 tun. Samotná montáž stroje proběhne až na pracovišti. První metry začne štít razit letos na jaře. „Specializované vyvrtávací stroje TBM, z nichž první již máme k dispozici, nám umožní vyvrtat tunely o délce téměř 3,8 kilometru během 10 měsíců,“ uvádí Marcin Curkowicz, vedoucí technického oddělení železniční divize společnosti Budimex S.A. Druhé z objednaných zařízení do Polska teprve dorazí. Jedná se o větší z obou razicích štítů s průměrem 10,6 metru. To přibližně odpovídá délce poloviny tenisového kurtu nebo řadě tří podélně zaparkovaných osobních aut.

Společnost Budimex tak posiluje svou kapacitu pro realizaci tunelových staveb. Nejdelší tunel v Polsku vznikne mezi obcemi Męcina a Mordarka. Bude součástí modernizace trati 12,5 kilometru dlouhého úseku Limanowa–Klęczany v Malopolském vojvodství. Celková cena zakázky dosahuje výše 11,2 miliardy korun. Práce by měly skončit přibližně za dva a půl roku. Samotná stavba železničního tunelu však potrvá méně než 12 měsíců. Po zrekonstruované trati budou dopravní vlaky jezdit rychlostí až 160 kilometrů za hodinu.

Stavba nejdelšího tunelu v zemi není jedinou klíčovou železniční zakázkou, kterou Budimex aktuálně v Polsku realizuje. V hlavním městě finalizuje rekonstrukci klíčového vlakového nádraží Warszawa Zachodnia. Významný úspěch zaznamenal i v Lotyšsku. V konsorciu s francouzským a italským partnerem zde na konci minulého roku zahájil práce na výstavbě vysokorychlostních tratí v rámci projektu Rail Baltica.

V České republice největší polská stavební firma na zisk první železniční zakázky prozatím čeká. Realizuje však úsek dálnice D35 mezi Džbánovem a Litomyšlí a stavbu protipovodňového poldru v Kutříně na Chrudimsku.

 

Zdroj:

TZ, BUDIMEX SA


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup
0 0 hlasy
Hodnocení článku
Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře

Další články z IZDoprava.cz

  • Polská společnost Budimex postaví další úsek silnice S1011. února 2025 Polská společnost Budimex postaví další úsek silnice S10 Společnost Budimex podepsala smlouvu na stavbu dalšího úseku polské rychlostní silnice S10. Na novém 4,4 kilometru dlouhém úseku vznikne dvouproudová silnice se dvěma jízdními pruhy v […]
  • Na stavbě nejdelšího železničního tunelu v Polsku se bude podílet stavební společnost Budimex12. července 2024 Na stavbě nejdelšího železničního tunelu v Polsku se bude podílet stavební společnost Budimex Stavební skupina Budimex získala v konsorciu s tureckými partnery zakázku na výstavbu doposud nejdelšího železničního tunelu v Polsku. Nové 3,8 kilometru dlouhé podzemní dílo, které […]
  • Stavební společnost Budimex dokončuje na D35 překládku plynovodů9. června 2025 Stavební společnost Budimex dokončuje na D35 překládku plynovodů Společnost Budimex na stavbě úseku dálnice D35 mezi Džbánovem a Litomyšlí finalizuje poslední překládky dvojice vysokotlakých plynovodů DN300 a DN500. K přečerpávání zemního plynu z […]
  • Rekonstrukce D35 Vysoké Mýto – Džbánov pokračuje6. května 2025 Rekonstrukce D35 Vysoké Mýto – Džbánov pokračuje Na úseku D35 mezi Vysokým Mýtem a Džbánovem probíhají intenzivní stavební práce, včetně pokládky asfaltu, svahování a výsadby stromů, s plánovaným uvedením do provozu na konci […]
  • Na obchvatu Litomyšle bude sedm mostů12. února 2025 Na obchvatu Litomyšle bude sedm mostů Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) začalo stavět 10,4 kilometru dlouhý úsek dálnice D35 Litomyšl – Janov v Pardubickém kraji. Cena stavby dálničního obchvatu Litomyšle, která vzešla z […]
  • Liberecký tunel čeká rekonstrukce13. ledna 2025 Liberecký tunel čeká rekonstrukce V prvním čtvrtletí roku 2025 zahájí Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) kompletní rekonstrukci Libereckého tunelu na hlavním tahu napříč Libercem na silnici I/35. ŘSD předpokládá, že […]
  • Práce na úseku D35 Džbánov-Litomyšl pokračují13. června 2025 Práce na úseku D35 Džbánov-Litomyšl pokračují Na novém úseku dálnice D35 Džbánov-Litomyšl probíhají stavební práce v plném proudu, zahrnující budování mostů, zemní práce a přeložky plynovodu. Postup je sledován v rámci příprav na […]
  • Rekonstrukce mostu v Habrech postupuje podle plánu12. června 2025 Rekonstrukce mostu v Habrech postupuje podle plánu Na silnici I/38 v Habrech pokračuje rekonstrukce mostu s využitím největší vrtací soupravy svého druhu. Stavba se drží harmonogramu, práce výrazně přispívá k zvýšení bezpečnosti a kapacity […]
  • Rekonstrukce mostu na I/24 začíná v Halámkách29. května 2025 Rekonstrukce mostu na I/24 začíná v Halámkách Od 2. června začnou práce na rekonstrukci mostu přes Halámecký potok v obci Halámky. Doprava bude řízena kyvadlově, práce potrvají přibližně čtyři měsíce a nový most by měl být průjezdný […]
  • Rekonstrukce mostu u Kutné Hory začíná27. května 2025 Rekonstrukce mostu u Kutné Hory začíná Na silnici I/38 u Kutné Hory zahájila Správa silnic rekonstrukci mostu, práce potrvají dvě sezony. Do konce roku bude zprovozněna první polovina, v příštím roce pak druhá, s cílem […]
Stránka načtena za 2,34532 s | počet dotazů: 223 | paměť: 21857 KB. | 14.06.2025 - 10:31:18