Správa železnic zahájila komplexní přestavbu havířovské železniční stanice
Rozsáhlá modernizace zahrnuje celkovou přestavbu staniční části včetně nástupišť a bezbariérový přístup k nim. Obnovou projde trakční vedení, výhledově se počítá s jeho přepnutím ze stejnosměrného na střídavé napětí. Dále dojde ke komplexní rekonstrukci železničního svršku a spodku, mostů a propustků, což umožní plynulejší dopravu. Plánovaná instalace nového zabezpečovacího a sdělovacího zařízení pak zajistí nejvyšší úroveň bezpečnosti cestujících. Pro přístup na nástupiště i během náročné rekonstrukce vybudují stavbaři provizorní lávku. Cestující ji budou používat od poloviny příštího roku. S dopravními omezeními pak bude třeba počítat při výstavbě nového železničního mostu přes Ostravskou ulici. Hodnota stavebních prací činí 3 398 568 539 Kč, zhotovitelem stavby je sdružení firem Subterra, OHLA ŽS, Elektrizace železnic Praha a AŽD.
Tento důležitý milník výrazně posílí dostupnost a komfort cestování vlakem. Po rekonstrukci budou moct spoje ve směru od Ostravy končit až na zastávce Havířov střed.„Modernizace havířovské stanice je pro nás klíčová. Výrazně totiž zajistí dostupnost vlaků široké veřejnosti, protože vedle zlepšení technických parametrů infrastruktury přinese především plnou bezbariérovost. Po rekonstrukci budovy a úpravě přednádraží, kterou realizovalo město, se dostává i na samotnou staniční část. Navíc prodloužíme podchod až do místní části Šumbark, čímž spojíme části města pohodlnou a bezpečnou cestou,“ říká generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Projekt Optimalizace traťového úseku Havířov (včetně) – zastávka Havířov střed (mimo) bude spolufinancovaný Evropskou unií z Nástroje pro propojení Evropy (CEF), s předpokládanou výší dotace až 2,2 miliardy Kč. Národní financování zajistí Státní fond dopravní infrastruktury.
Zdroj a foto současné situace:
Správa železnic