Severní tubus tunelu Blanka pod pražskou Letnou byl proražen


n201001121603 P1125041
0 0 votes
Hodnocení článku

V hloubce 35 metrů pod povrchem došlo dne 12.1.2010 k propojení raženého tubusu v třetí části tunelového komplexu Blanka. FOTO a VIDEO v článku.

 Stavba tunelu Špejchar – Pelc – Tyrolka ( zkráceně označena jako ŠPELC) je třetí stavbou tunelového komplexu Blanka. Tunel bude ústit u nového Trojského mostu, který bude také součástí této stavby. Tunel ŠPELC prochází pod Vltavou a při jeho ražbě došlo v komplikované oblasti pod Stromovkou k provalení. Viz. článek. Převážná část stavby( 3 419 metrů) je vedena v hloubených a ražených tunelech. FOTO z 12.1.2010 – stavba severního portálu tunelu ŠPELC a prorážka severního tubusu.

Praha - stavba portálu tunelu Blanka na Letné 12.1.2010 Praha - prorážka severní tubud tunel Blanka 12.1.2010

 

Prorážky se zúčastnil radní pro dopravu pan Radovan Štajner, zástupci medií a firem, které stavbu realizují. I přes zimní počasí a sníh pokračuje stavba tunelového komplexu každý dne. Na povrchu bojují silničáři se sněhem na silnicích a na stavbě tunelu jezdí razící stroje a nákladní automobily nepřetržitě. Zatím jen po rozbahněném povrchu, ale po dokončení stavby bude průjezd tunelovým komplexem Blanka i v zimním obdobím příjemnou cestou. Sněhová kalamita v tunelu nehrozí! Informace o stavbě tunelového komplexu Blanka získají zájemci v Informačním centru umístěném u stavební jámy v Praze 7 na Letné.  Základní informace o tunelovém komplexu:

Budovaná trasa prochází zastavěnou částí města na hranici historického jádra a prostorem chráněné přírodní památky Královská obora – Stromovka. Na počátku 90. let minulého století probíhalo trasování a výběr varianty vedení části městského okruhu. Trasa byla zvolena a bylo od počátku jasné, že bude nutné ji vést z velké části pod povrchem. Tak vznikl projekt souvislého tunelového komplexu Blanka, který zahrnuje tři  tunelové úseky:

Tunelový úsek-  Myslbekova – Prašný most (MYPRA) – od severního portálu Strahovského tunelu ke křižovatce Prašný most. Délka trasy je 1,4 km a z toho bude 550 m raženého tunelu.

Tunelový úsek- Prašný most – Špejchar( PRAŠ) – vede od křižovatky u Prašného mostu  až do prostoru hloubené jámy na Letné, kde bude umístěna budoucí křižovatka U Vorlíků. Celková délka úseku je 1,0 km.

Tunelový úsek- Špejchar – Pelc – Tyrolka (ŠPELC)- začíná na křižovatce U Vorlíků na Letné a dál vede raženými tunely pod zástavbou, Stromovkou, plavebním kanálem, Císařským ostrovem, Vltavou až k trojskému portálu. Celková délka úseku je 3,09 km, z toho 2.230 m raženého tunelu.

Investorem stavby je Hlavní město Praha. Zhotovitelem stavební části je Metrostav a.s.. Zpracovatelé projektové dokumentace jsou firmy SATRA s.r.o., PUDIS a.s., a METROPROJEKT Praha a.s.

Související články: Stavby městského kruhu 10/2005

Stavba tunelu Blanka.. 5/2008

Na křižovatce Malovanka….12/2008

Kdy budou jezdit tramvaje..6/2009


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup
0 0 votes
Hodnocení článku
Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Inline Feedbacks
View all comments

Další články z IZDoprava.cz

Stránka načtena za 2,24360 s | počet dotazů: 201 | paměť: 24591 KB. | 25.07.2024 - 03:39:25