Rekonstrukce estakády v Mojžíři zásadně změní dopravu
V Ústí nad Labem-Mojžíři začne demolice staré estakády a výstavba nové mostní konstrukce. Projekt přinese...
Internetový zpravodaj Komunikace a doprava
Novinky a články týkající se dopravy ČR
Ministerstvo životního prostředí schválilo rozšíření dálnice D1 na šest pruhů mezi Kývalkou a Holubicemi u Brna. Projekt má zlepšit dopravní situaci a snížit dopravní omezení, práce by mohly začít v letech 2026–2027.
Ministerstvo životního prostředí vydalo závazné stanovisko k rozšíření dálnice D1 na šest pruhů na úseku mezi MÚK Kývalka a MÚK Holubice u Brna. Tento krok má za cíl zvýšit kapacitu a plynulost dopravy na frekventovaném úseku.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) se nyní zaměřuje na projektování jednotlivých úseků a zpracování technické studie pro efektivní rozšiřování. Odhadované náklady na projekt jsou přibližně 24 miliard Kč bez DPH, přičemž hotovo by mělo být mezi lety 2031 a 2032.
ŘSD plánuje rozšířit celý úsek najednou, aby minimalizovalo dopravní omezení a dobu stavebních prací. Práce by měly začít nejdříve v roce 2026, přičemž první fáze zahrnuje rozšíření mostů, následně pak práce na vozovce, s cílem dokončit vše do roku 2027.
V dubnu bylo zprovozněno rozšíření úseku mezi 194. a 196. kilometrem, zatím jako první na šest pruhů. Na podzim letošního roku začne rozšiřování křižovatky Brno jih u 196. kilometru, která je jednou z nejvytíženějších v Česku. V roce 2026 by měla začít výstavba nové křižovatky Černovická terasa, která zpřístupní průmyslovou oblast na východ od Brna.
ŘSD chce co nejvíce urychlit práce na celém 30kilometrovém úseku. Plánuje nejdříve rekonstrukci a rozšíření všech mostů, což by mělo začít v roce 2027 a být dokončeno do roku 2029. Následně proběhne rozšíření vozovky, přičemž cílem je minimalizovat dopravní omezení a kolony během stavebních prací.
Zdroj článku: Ředitelství silnic a dálnic s.p. - Originální článek