Pendolino Českých drah absolvovalo v Německu úspěšně zkoušky při rychlosti až 220 km/hod


0 0 votes
Hodnocení článku

Vysokorychlostní vlak s naklápěcí skříní pendolino Českých drah absolvoval v minulých dnech sérii zkušebních jízd na tratích ve Spolkové republice Německo. Ty byly v rámci schvalovacího procesu připravovány od loňského roku a jejich primárním cílem bylo ověřit tzv. elektromagnetickou kompatibilitu, funkčnost sběračů, účinnost brzd při vyšších rychlostech a celkové jízdní vlastnosti a bezpečnost. Testovací jízdy se přitom odehrávaly při rychlostech až 220 km/hod a podle předběžných zjištění dopadly úspěšně. Jednotka pendolino s číslem 680.001 odjela ke zkušebním jízdám do Spolkové republiky Německo ve středu 20. července 2005. V areálu DB Systemtechnik v Mnichově proběhly nejprve některé stacionární zkoušky a následně také příprava jednotky na zkušební jízdy.           V rámci nich se na trati München Nord – Maisach za přítomnosti zástupců Výzkumného ústavu železničního a. s., Českých drah a. s., DB Systemtechnik a výrobce – společnosti Alstom – jednotka pendolino podrobila zkouškám elektromagnetické kompatibility.

Následovaly pak brzdové zkoušky při maximální rychlosti 220 km/h a měření na trakčním vedení, s cílem ověřit „spolupráci“ trolejového drátu se sběračem. Tyto zkušební jízdy probíhaly na trati Hamburg – Berlín; konkrétně mezi stanicemi Wittenberge a Ludwigslust.

Od pondělí 15. srpna 2005 pak probíhaly zkoušky jízdních vlastností a jízdní bezpečnosti do maximální rychlosti 220 km/h. Ty se uskutečnily nejprve na trati Augsburg – Donauwörth; následující týden pak na trati Bamberg – Lichtenfels (v okolí Norinberka) – v tomto případě do maximální rychlosti 160 km/h.

Ukončení zkušebních jízd je plánováno na dnešek – pondělí 29. srpna 2005, kdy by se jednotka pendolino měla vrátit přes hraniční přechod Furth im Wald / Česká Kubice zpět do České republiky k pokračování dalších zkoušek.

V České republice pokračují zkoušky dalších souprav. Například jednotka 680.003 jezdí ve zkušebním provozu na rychlících mezi Prahou a Děčínem, kde přepravila od prosince 2005 přes 200 000 cestujících a najela jen na této trase přibližně 60 000 kilometrů, což je 1,5 násobek délky zemského rovníku. Na soupravě 680.004 pak provedl výrobce, společnost Alstom, ve spolupráci s českou společností AŽD Praha úpravy s cílem splnit české normy elektromagnetické kompatibility. Podle dosavadního průběhu zkoušek na zkušebním okruhu u Velimi jsou úpravy účinné a vlak tak zřejmě splní příslušné normy, což umožní jeho schválení pro pravidelný provoz.     

Schvalovací proces provozu vlaků pendolino míří do finále. České dráhy se připravují na provoz v relaci Ostrava – Praha za cca 3 h. 20 minut

Jako zcela nový produkt osobní dopravy hodlají České dráhy, a.s., nabídnout rychlovlak pendolino na zákaznicky nejatraktivnější železniční trase v České republice Ostrava – Praha. Nejrychlejší spoje by přitom tuto trasu měly zdolávat za přibližně 3 hodiny 20 minut – což v porovnání se současnou nabídkou i dalšími druhy dopravních prostředků (automobil, autobus, letadlo) představuje absolutně nejrychlejší variantu spojení těchto dvou měst. Několik párů rychlovlaků pendolino denně by tak počínaje novým jízdním řádem (za předpokladu úspěšného schválení jejich provoz Drážním úřadem) mělo otevřít zcela novou kapitolu cestování mezi hlavním městem České republiky a moravskoslezskou metropolí. Josef Bazala, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah, a.s., k tomu dodává: Jak výsledky zkoušek tak i testování zařízení na zajištění elektromagnetické kompatibility spějí dle dosavadních informací úspěšně do finále. Jsem proto přesvědčen, že by představení zcela nové dimenze cestování mezi Ostravou a Prahou neměla stát v cestě již žádná zásadní překážka.

Kromě trati do Ostravy plánují České dráhy od roku 2006 nasadit rychlovlaky pendolino také na některé spoje do SRN, Rakouska a na Slovensko.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup
0 0 votes
Hodnocení článku
Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Další články z IZDoprava.cz

  • Dopravní omezení na dálnici D531. března 2015 Dopravní omezení na dálnici D5 Práce na rekonstrukci povrchu pravého dálničního pásu (směr Plzeň) dálnice D5 mezi Žebrákem a Cerhovicemi (km 34,660 – 43,623), který byl zprovozněn v roce 1995, probíhají od soboty 28. 3. […]
  • Pragotraffic12. dubna 2003 Pragotraffic 23.4.-25.4.2003 Praha - PVA Letňany - 4. výstava dopravního inženýrství pořadatel. ABF,a.s., Václavské nám.29,111 21 Praha 1 T: 222891111 F:222891199 e-mail: veletrhy@abf.cz […]
  • Revitalizace Malostranského náměstí počítá s výrazným omezením parkovacích ploch5. února 2018 Revitalizace Malostranského náměstí počítá s výrazným omezením parkovacích ploch Historická centra západoevropských měst nabízejí návštěvníkům i jejich obyvatelům služby včetně promyšleného parkovacího systému. Praha má také svou vizi. Příkladem jsou přijatá opatření a […]
  • Lanovka na Sněžku je mimo provoz24. dubna 2014 Lanovka na Sněžku je mimo provoz Ve dnech 22. – 30.4.2014 je lanovka na Sněžku mimo provoz. Týká se úseku Pec- Růžová Hora i Růžová Hora – Sněžka. Důvodem omezení provozu je pravidelná údržba a dokončení montáže podhledů […]
  • V centru Prahy hlídají kamery.25. srpna 2006 V centru Prahy hlídají kamery. Celkem 65 kamer městského kamerového systému využívá Policie ČR na území Městské části Praha 1. Dohledové pracoviště s nepřetržitou službou je umístěno na policejním operačním středisku  […]
  • V Plzni plánují jízdu Mikulášskou tramvají18. listopadu 2016 V Plzni plánují jízdu Mikulášskou tramvají Historická tramvaj T3 se vydá s anděly, čerty a Mikulášem  do ulic města v neděli 4. 12. 2016 v době  od 12:30 do 17:30 hodin. Mikulášská tramvaj bude vyjíždět z točky u Zvonu v […]
  • V Praze 6 se začal stavět Český institut informatiky, robotiky a kybernetiky ČVUT.24. listopadu 2014 V Praze 6 se začal stavět Český institut informatiky, robotiky a kybernetiky ČVUT. Během dnešního dopoledne došlo v prostorách Technické menzy Českého vysokého učení technického v Praze v Dejvicích ke slavnostnímu aktu poklepání základního kamene budovy Českého institutu […]
  • Mimořádné prohlídky historických salonků pražských nádraží22. prosince 2014 Mimořádné prohlídky historických salonků pražských nádraží V neděli 28. Prosince 2014 budou v Praze mimořádně zpřístupněny dva nádražní salonky - Vládní salonek na Hlavním nádraží a Masarykův salonek na Masarykově nádraží. Konají se i komentované […]
  • Na Praze 9 bude polo-uzavřena důležitá tepna u křižovatky Harfa14. března 2022 Na Praze 9 bude polo-uzavřena důležitá tepna u křižovatky Harfa Od dnešního dne bude uzavřena část jižního pásu v ulici k Žižkovu. Provoz bude sveden do obousměrného provozu ve zbývající části. Rekonstrukce se plánuje do 12. května, kdy se se […]
  • Pravidelná linka do Tel Avivu bude létat z Letiště Karlovy Vary24. března 2024 Pravidelná linka do Tel Avivu bude létat z Letiště Karlovy Vary Pravidelná letecká linka mezi Karlovými Vary a Tel Avivem zahájí provoz dne 23. 5. 2024 a bude létat každý čtvrtek až do 31. října 2024. Linku bude provozovat společnost Corendon Airlines, […]
Stránka načtena za 3,11022 s | počet dotazů: 207 | paměť: 25845 KB. | 11.12.2024 - 14:42:20