Oprava levé poloviny dálnice D5 začíná v úseku 139,640–129,900 km
Stavební práce na dálnici D5 se přesunou do úseku mezi km 139,640 a 129,900. Oprava...
Internetový zpravodaj Komunikace a doprava
Novinky a články týkající se dopravy ČR
Ředitelství silnic a dálnic upravilo postup přípravy obchvatu Třebíče, stáhlo starou dokumentaci EIA a podá novou. Nový proces urychlí výstavbu, která by měla začít nejdříve v roce 2025 a skončit do roku 2028.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) se rozhodlo změnit postup při přípravě obchvatu Třebíče. Původní dokumentace pro posuzování vlivů na životní prostředí (EIA) byla stažena a nahrazena novou, což má proces zjednodušit a urychlit jeho průběh.
Původní dokumentace byla podána podle starého stavebního zákona, což přineslo komplikace v průběhu řízení. Námitek bylo více a některé z nich vedly k zablokování schválení. Ministerstvo životního prostředí v březnu letošního roku zrušilo souhlasné stanovisko vydané Krajem Vysočina.
Nový stavební zákon zavádí proces EIA společně s jednotným environmentálním stanoviskem (JES), které jsou nyní součástí povolovacích řízení. Tento krok umožní efektivnější vyřizování námitek v rámci jednoho řízení bez nutnosti samostatného schvalování.
ŘSD nyní nechá aktualizovat a doplnit původní dokumentaci, poté požádá o nové stanovisko. Očekává se, že souhlasné rozhodnutí bude vydáno v první polovině příštího roku. Stavba by mohla začít nejdříve v první polovině roku 2025 a dokončit se má do roku 2028.
Obchvat Třebíče má význam nejen pro zlepšení dopravní infrastruktury a zvýšení bezpečnosti, ale také jako klíčová část přepravy nadrozměrných komponent pro dostavbu jaderné elektrárny v Dukovanech. Do té doby bude upraven úsek silnice I/23 od křižovatky u Červené Hospody po nemocnici, který je nyní ve špatném technickém stavu.
Zdroj článku: Ředitelství silnic a dálnic s.p. - Originální článek