Občané Vsetína se rozloučili se starou nádražní budovou
Přestavba železniční stanice, přednádražního a zanádražního prostoru, na níž v rolích investorů participují Správa železnic (SŽ), město Vsetín, Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD ČR) a soukromý investor DELTA – Vsetínská pila, se dostává do další fáze. Na srpen je plánována demolice stávající historické výpravní budovy, přičemž hlavní část demoličních prací proběhla právě dnes 16. srpna. Z důvodu demolice výpravní budovy je odbavování cestujících železniční dopravou přesunuto od 25. července do provizorních prostor, které Správa železnic zřídila z obytných kontejnerů na Nádražní ulici naproti restauraci Na Špici.
V říjnu 2021 vybrala Správa železnic zhotovitele, který během tří let provádí kompletní rekonstrukci stanice Vsetín. Stavbu s celkovými náklady přes 3 miliardy korun provádí sdružení tvořené společnostmi OHL ŽS, STRABAG Rail a AŽD. Změnou konfigurace kolejiště dojde k náhradě nevyhovujících úrovňových nástupišť v oblouku novými, která budou mít nástupní hranu v normové výšce 550 milimetrů nad kolejí a bezbariérový přístup. K odbavení cestujících poslouží společný terminál pro železniční a autobusovou dopravu.
Z důvodu zásadní změny celkového kolejového řešení ve stanici Vsetín bude stávající výpravní budova nahrazena novým dopravním terminálem. Ten bude sloužit pro potřeby cestujících vlakové i autobusové dopravy a pro zajištění provozního zázemí železniční stanice. Terminál bude mít dvě nadzemní a jedno podzemní podlaží; to bude komunikačně propojené s navazujícím podchodem. Hlavní čekací plochy pro cestující budou umístěny v odjezdové hale v prvním podlaží. Navazovat budou přímo na pokladny. V nejvyšším podlaží nad pokladnami vznikne zázemí pro zaměstnance včetně šaten. V suterénu objektu pak budou umístěny technologické místnosti a hygienické zařízení pro cestující. Prostory budou propojeny otevřeným schodištěm s výtahem a eskalátory.
Zdroj:
Město Vsetín
Foto staré budovy:
www:commons.wikimedia.org, Palickap