Novým generálním ředitelem Tatry je Petr Karásek


Do pozice generálního ředitele, která se už na konci července uvolnila odchodem Ronalda Adamse, nastoupil v úterý 1. Října 2013. Přestože generálním ředitelem je až od začátku tohoto měsíce, působí Karásek v Tatře už čtvrt roku. Do automobilky přišel v červenci jako konzultant s úkolem provést hloubkovou analýzu podniku a navrhnout vizi budoucnosti Tatry. Jeho návrhy pak majitele přesvědčily, že právě on by se měl stát novým šéfem Tatry. Petr Karásek, který začínal v Karose Vysoké Mýto jako konstruktér podvozku a postupem času kromě technických profesí prošel také řadou manažerských pozic, má pověst schopného krizového manažera. Od roku 2001 se věnoval restrukturalizacím a krizovému řízení ve výrobních, převážně strojírenských firmách. Manažersky se prý podílel například na záchraně a oživení Škody Transportation či restrukturalizacích společností Aweld nebo Disa.

„Petra Karáska čeká nelehký úkol. Restrukturalizovat Tatru a nasměrovat ji k prosperitě. Jsme s Jaroslavem Strnadem přesvědčeni, že je pro tuto roli výborný kandidát,“ komentuje za oba majitele situaci René Matera.

„Postavit se do čela světoznámé automobilky se silnou značkou, ale v nelehké ekonomické situaci je velká výzva. Po hloubkové analýze vnitřních procesů v podniku i situace na světovém trhu užitkových automobilů jsem přesvědčen, že Tatra může mít před sebou pozitivní budoucnost. V současné tržní situaci ale nebude automobilkou, která produkuje tisícikusové série shodných vozů. Její přednost je ve schopnosti vyhledávat a vykrývat mezery na trhu a pro ně cíleně vyvíjet a vyrábět v menších sériích unikátní speciály, u nichž je požadavek na výbornou mobilitu v terénu,“ shrnul své vize nový generální ředitel Tatry Petr Karásek.

Automobilka Tatra, která je už zhruba půl roku majetkem společnosti Tatra Trucks, se postupně dostává do lepší kondice. Podle sdělení firmy se už v pololetí podnik dostal do černých čísel, když vykázal provozní zisk téměř 84 milionů korun při celkovém obratu přes 762 milionů korun. Automobilka směřuje k naplnění cíle vyrobit letos přes 800 vozidel, což by byl dvojnásobek loňské produkce Tatry.

 


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup

Další články z IZDoprava.cz

Stránka načtena za 2,16038 s | počet dotazů: 209 | paměť: 20501 KB. | 05.11.2024 - 01:29:38