Kampaň Markétiny dopravní výchovy varuje před chybami dětí


Načítám počet zobrazení...
1760431166 PRX3383M2032
1760431166 PRX3383M2032
0 0 hlasy
Hodnocení článku

Nová videokampaň od Policie ČR a Týmu silniční bezpečnosti upozorňuje děti na nejčastější chyby v silničním provozu. Bez strašení, s jasnými příklady a pozitivními doporučeními pomáhá předcházet nehodám a učí děti správnému chování na cestách.

Nová preventivní kampaň pro děti

Od začátku školního roku spustil Tým silniční bezpečnosti ve spolupráci s Policií ČR a dalšími partnery videokampaň s názvem Markétina dopravní výchova. Ta má především dětem ukázat, jak se vyhnout nejčastějším chybám v silničním provozu, aniž by je strašila. Naopak, klade důraz na pozitivní příklady správného chování a jednoduché poučení z reálných situací, které se ve skutečnosti staly.

Obsah a cíle kampaně

Ve spolupráci s odborníky vzniklo 22 krátkých videí inspirovaných skutečnými událostmi na českých silnicích. Příběhy zachycují například dítě s nasazenými sluchátky, které přechází za tramvají, nebo chodec s elektrokoloběžkou. Hlavní myšlenkou je poukázat na rizika nezodpovědného chování a nabídnout správné vzory chování, přičemž každý spot končí výzvou: „Buď opatrnější než Natálka.“

Metody a přístup

Videa neukazují jen šokující následky nehod, ale především zdůrazňují prevenci. Příběhy začínají scénou se zraněním dítěte, následně je představen správný postup, jak se v dané situaci zachovat. Tato metoda má děti naučit, jak se chovat v silničním provozu správně a ohleduplně, bez zbytečného strašení. Téma zahrnují například nošení helmy, bezpečné vystupování z auta nebo chování v autobuse či tramvaji.

Podpora a zapojení regionu

Liberecký kraj a záchranné složky se aktivně zapojily do tvorby videí, která mají nejen ochránit děti, ale také jejich okolí, například řidiče MHD. Tiskový mluvčí Zdravotnické záchranné služby Libereckého kraje zdůrazňuje, že poučení je určeno všem věkovým skupinám, protože zásady bezpečného chování platí pro všechny.

Distribuce a podpora projektu

Videa jsou dostupná na sociálních sítích, YouTube a na portálu www.dopravnivychova.cz/spoty. Kampaně, která poběží do června 2026, se financuje z Fondu zábrany škod České kanceláře pojistitelů a podporují ji například Platforma VIZE 0 nebo Liberecký kraj. Materiály jsou určeny pedagogům, rodičům i žákům a mají pomoci změnit chování v silničním provozu na dlouhodobější úroveň.


Zdroj a foto: Bezpečně na silnicích – ČTK Protext

 


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup
0 0 hlasy
Hodnocení článku
Odebírat
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Stránka načtena za 2,09054 s | počet dotazů: 243 | paměť: 24587 KB. | 12.11.2025 - 13:09:27