Barrandovský most patří k dopravně nejzatíženějším místům v Praze!


n200804061518 P3081756
0 0 votes
Hodnocení článku

V každém dopravním zpravodajství z Prahy je informace o průjezdnosti Barrandovského mostu a Jižní spojky, neboť zde dochází k časté tvorbě kolon. Vedení nájezdových ramp nutí řidiče k výraznému zpomalení rychlosti. Směrem od Plzně je před nájezdem na most jedna z nejrizikovějších zatáček v Praze. Foto v článku.  Aktuální článek o dopravní situaci ze dne 15.7.2009.Barrandovský most je spolu s Jižní spojkou součástí základního komunikačního systému, který byl zpracován a schválen v roce 1974. Most navazuje na komunikaci vedoucí po svahu Barrandova a v poměrně úzkém prostoru na levém břehu Vltavy se tísní veškeré potřebné nájezdové rampy. Pro vedení čtyř pruhů vozovky v každém směru byly postaveny vlastně dva mosty z předpjatého betonu, každý o šířce 40 metrů. Mosty mají tři pole a pět železobetonových pilířů drží most ve výšce 15 metrů nad hladinou Vltavy. Délka přemostění je 343,74 metrů a úhel křížení  s tokem Vltavy je 53 stupňů. Most spolu s částí  Jižní spojky tvoří spojení mezi dálnicí D1 a dálnicí D 5.

Barrandovský most - pohled z pravého břehu Vltavy Barrandovský most

 Upozornění pro řidiče! Časté místo nehod byla pravotočivá zatáčka na konci sjezdu po komunikaci od Barrandova.  Po dlouhém klesání musí řidiči  zatočit vlevo na nájezdovou rampu a pokračovat na Barrandovský most. V současné době jsou umístěné výstražné dopravní značky hned na počátku klesání a před samotnou zatáčkou je výrazné vodorovné dopravní značení. Každopádně se toto místo nutné projíždět  pozorně a s výrazně sníženou rychlostí. Také je nutné věnovat pozornost v místech průjezdu kolem místa napojení nájezdových ramp.

Nájezdová rampa na Barrandovský most - směr od Barrandova Barrandovský most - směr k Jižní spojce

 Stavba mostu byla zahájena v roce 1978 a první polovina mostu byla dokončena v roce 1983, dokončení všech staveb bylo v roce 1988. Autorem projektu jsou Ing.Jiří Hejnic,CSc., Ing.Pavel Tripal a Ing. Karel Filsak. Dodavatelem stavby byla firma Stavby silnic a železnic. Původně dostal most jméno most Antonína Zápotockého. Most je ve správě TSK Praha.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup
0 0 votes
Hodnocení článku
Subscribe
Upozornit na
guest
0 Komentáře
Nejstarší
Nejnovější Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Další články z IZDoprava.cz

  • Rekonstrukce křižovatky v Praze 11 komplikuje propojení z Prahy 1021. září 2014 Rekonstrukce křižovatky v Praze 11 komplikuje propojení z Prahy 10 V souvislosti s rozsáhlou rekonstrukcí světelně řízené křižovatky ulic Mírového hnutí a K Horkám v Praze 11 bude nezbytně nutné tuto křižovatku úplně uzavřít ve dnech od 20. do 25. září […]
  • Škola smyku ..8. října 2005 Škola smyku .. je součástí doprovodného programu  veletrhu AUTOSHOW Praha 2005V rámci prevence dopravních nehod a jako součást  výuky řidičů nabízí některé autoškoly  možnost vyzkoušet si ovládání auta […]
  • Krátké video z Vysočanské a Českomoravské5. června 2013 Krátké video z Vysočanské a Českomoravské V Praze je omezeno Metro, a tak ve stanicích metra na východě Prahy je klid. Všichni zákazníci pražské MHD buďto zvolili své auto, nebo vyrazili po náhradních trasách XA,AB nebo XC.
  • Doprava na ohňostroje u Brněnské přehrady31. května 2016 Doprava na ohňostroje u Brněnské přehrady Kulturní a zábavné programy v oblasti Brněnské přehrady s návaznými soutěžními ohňostrojnými představeními přehlídky Ignis - Brunensis vždy ve 22:30 se uskuteční ve dnech 4., 8., 11. a 15. […]
  • Cena pro " TOP Invest 2005" byla vyhlášena v Brně.5. května 2006 Cena pro " TOP Invest 2005" byla vyhlášena v Brně. V závěru 11. mezinárodního stavebního  veletrhu v Brně byl předán titul " Nejlepší investice roku 2005 " za stavbu Národního integrovaného střediska řízení letového provozu v Jenči u […]
  • Cyklistická doprava  – Brno17. května 2005 Cyklistická doprava – Brno V roce 2004 vybudovalo město Brno celkem 18,27 km cyklistických tras.Část cylistických tras se již realizuje. Jsou to např. trasy Praha-Brno-Vídeň/Ostrava-Olomouc-Brno/Studentská […]
  • Dopravní opatření na dálnici D1 a na Pražském okruhu4. července 2012 Dopravní opatření na dálnici D1 a na Pražském okruhu Od  dnešního dne bude mezi km 9,3 až km 9,7 dálnice D1 směrem na  Prahu zrušeno zúžení  jízdních pruhů a provoz bude obnoven v plné šíři pruhů. Omezení zůstane pouze na krajnici pro […]
  • Turisté mohou v budově Krajského úřadu navštívit vyhlídkovou terasu23. června 2017 Turisté mohou v budově Krajského úřadu navštívit vyhlídkovou terasu Vyhlídka v 17. patře budovy je v letních měsících otevřena: v pondělí a ve středu od 8:00 do 16:00 hodin a v úterý, čtvrtek a pátek od 8:00 do 15:00 hodin. Na vyhlídku, do výšky 78 metrů, […]
  • Autobusy s klimatizací zkouší ve Zlíně22. června 2012 Autobusy s klimatizací zkouší ve Zlíně První praktickou zkouškou prochází v těchto horkých dnech šest nových autobusů Dopravní společnosti Zlín - Otrokovice, které jsou doplněny klimatizací. Klimatizačním zařízením jsou […]
  • Hydrometeorologický ústav upozorňuje na výraznou změnu počasí!29. listopadu 2012 Hydrometeorologický ústav upozorňuje na výraznou změnu počasí! Hydrometeorologický ústav upozorňuje dne 29.11.2012 na výraznou změnu počasí, která může ovlivnit jízdní podmínky na silnicích. Na celém území České republiky se během dne očekávají […]
Stránka načtena za 2,66171 s | počet dotazů: 203 | paměť: 25858 KB. | 10.12.2024 - 13:47:49