Nová tramvajová smyčka Depo Hostivař v Praze je hotová
Po 154 dnech, tj. necelých 5,5 měsících, Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) dokončil výstavbu nové tramvajové smyčky Depo Hostivař, která bude sloužit i jako obratiště pro autobusové spoje městských a příměstských linek. Jedná se o 41. smyčku a první svého typu na území Prahy. Nově v ní bude končit prodloužená tramvajová linka 7 a v obou směrech do ní zajíždět linka 16. Smyčka Depo Hostivař je ve zkušebním provozu od 13. srpna 2022. Zhotovitelem stavby je společnost EUROVIA CS a náklady na výstavbu činí 195 milionů korun. Smyčka Depo Hostivař vznikla na místě bývalého obratiště autobusů a na části současného povrchového záchytného parkoviště. Je situována mezi depem a stejnojmennou stanicí metra A, křižovatkou Černokostelecké a Sazečské ulice a zkušební tratí metra. Má tři koleje, kapacitu odstavných kolejí pro celkem až pět tramvají délky 31 metrů (typu 15T) a celkem čtyři nástupiště. Tři slouží tramvajovým spojům. Čtvrté nástupiště bez kolejí slouží městským autobusovým linkám 163, 171, 173, 208, 228, 229 a příměstským 364 a 366.
V rámci projektu došlo k úpravě úseku hlavních kolejí v ulici Černokostelecká v místě zaústění do nové smyčky v délce cca 115 metrů dvoukolejně. Tramvajová trať je celá na příčných pražcích. Na tramvajovém tělese byl zachován kryt otevřeného kolejového svršku. Tramvajová smyčka je tříkolejná s délkou vnější koleje cca 490 metrů. Délka odstavů je pro čtyři tramvajové soupravy a jednu soupravu na odjezdu.
Zdroj a foto: EUROVIA CS