Stavba tunelu Blanka se dostává do popředí zájmu obyvatel města Prahy
Ražba tunelu Blanka si vyžádala dočasné přerušení provozu tramvajové dopravy přes Letnou a nečekanou „atrakci“ pro návštěvníky parku Stromovka. Foto v článku. Aktuální informace ze 14.10.2008.Tunelový úsek vedený od křižovatky U Vorlíků pod Letnou v zastavěným území se postupně svažuje pod Královskou oboru, pokračuje pod plavebním kanálem, Vltavou a bude končit u trojského portálu.
Na Letné začínají ražené tunely u stadionu AC Sparta a v souvislosti s potřebami stavbařů bylo nutné vyřešit dopravu vedenou přes Letnou. Krizový pracovní tým, který byl v souvislostí se stavbou Městského okruhu byl ustaven, doporučil vybudovat dočasnou tramvajovou trať spojující Hradčanskou, Letnou a Holešovice. Řidiči musí počítat s omezením jízdních pruhů při průjezdu Letnou a dočasně bude vybudována provizorní komunikace pro vedení jednoho jízdního pruhu, která povede přímo záborem nynějšího staveniště tunelu.
Nečekanou „atrakcí“ se stal propad v místě ražení jednoho z tubusů tunelu v úseku Královská obora v blízkosti bývalé Šlechtovy restaurace. Stavbaři očekávali těžkosti právě v tomto úseku, protože tunelové tubusy zde procházejí místem s nejnižším nadložím a na rozhraní vrstev nekvalitních libeňských břidlic a řevnických křemenců. Nejmenší výška skalního nadloží činí cca 1,5 metrů a nad tímto nadložím se nacházejí štěrkopísky. Proto je v předstihu před ražbou vlastních tunelů prováděna trysková a tlaková injektáž pomocí systémů vrtných vějířů. Stavbaři se tohoto úseku oprávněně obávali a k propadu skutečně došlo. Nikdo nebyl zraněn a nebyla poškozena ani technika. Do vzniklé prohlubně mizí kubíky betonu a nelze než obdivovat stavbaře, kteří se opět pustí do práce pod zemí. Návštěvníky parku Stromovka však práce na likvidaci propadu nijak neudivují a jen projíždějící stavební stroje a hrazení kolem nebezpečné prohlubně připomínají nebezpečí spojené se stavbou tunelů. Doufejme, že sv. Barbora bude při pokračování prací více ostražitá a přející.
Stavby Městského okruhu jsou svým rozsahem srovnatelné s výstavbou metra a v souvislostí s vedením trasy budou dočasně vyžadovat omezení dopravy. Zprovoznění trasy od propojení se Strahovským tunelem je plánováno na rok 2011. Více o celé projektu tunelového komplexu na stránkách www.tunelblanka.cz . Článek a fotografie průzkumné štoly ZDE.
Účastníci stavby: Investor – Hlavní město Praha
Zpracovatele projektové dokumentace :
SATRA, s.r.o. , PUDIS, a.s., METROPROJEKT Praha a.s.
Zhotovitel: METROSTAV a.s.
Zhotovitel technologické části: ČKD Praha DIZ a.s.